۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۰۲۲۲۳
با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی؛

همایش ملی آسیب‌های اجتماعی ایران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش ملی دوسالانه آسیب های اجتماعی ایران به مدت دو روز و با پیام حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بیرجند برگزار می‌شود.
آيت الله ناصر مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ نخستین همایش دوسالانه آسیب های اجتماعی ایران، 31 فروردین به مدت دو روز و با پیام حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سالن اجلاس نماز بیرجند برگزار می ‌شود.

براساس این گزارش، هدف از برگزاری این همایش فرهنگ سازی در حوزه آسیب‌ها با سه محور اساسی پیشگیری، مداخله و توانمندسازی است که 210 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است.

این گزارش حاکی است،‌ طلاق، خشونت خانگی (همسر آزاری، کودک آزاری، سالمندآزاری و ...)، خودکشی و اقدام به خودکشی،‌ سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان، زنان آسیب دیده اجتماعی،‌کودکان خیابانی، اختلال هویت جنسی (TS)، فرار از منزل،‌آسیب های اجتماعی نوپدید،‌فضاهای مجازی و حاشیه شینی از دیگر موضوعات این همایش به شمار می‌آید.

همچنین اسلام و آسیب های اجتماعی با موضوع رسانه و آسیب های اجتماعی، حقوق و آسیب های اجتماعی، اقتصاد و آسیب های اجتماعی،‌ امنیت و آسیب های اجتماعی، آموزش و آسیب های اجتماعی، معلولیت و آسیبهای اجتماعی، مشاوره و آسیب های اجتماعی، مهاجرت و آسیب های اجتماعی، مرزنشینی و آسیب های اجتماعی، بلایای طبیعی و آسیب های اجتماعی از دیگر موضوعات این همایش عنوان شده است

گفتنی است، نخستین همایش دوسالانه آسیب های اجتماعی ایران به نمایندگی از سوی سازمان بهزیستی کشور، توسط معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان خراسان جنوبی و حمایت ارگان ها، سازمان ها و مجامع علمی و دانشگاهی، در بیرجند برگزار خواهد شد./917/پ202/ص
ارسال نظرات