۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۰۲۵۷۶
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

قرآن کریم نسخه‌ای بی‌بدیل و شفابخش برای نجات جوامع بشری است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان این که قرآن کتاب حیات و زندگی و راهنمای راه کمال دنیا و آخرت و عروج به معارج بلند انسانی و روحانی است، اظهار داشت: قرآن کریم نسخه‌ای بی‌بدیل و شفابخش برای نجات جوامع بشری و اصلاح روش‌های زندگی است.
آيت‌الله لطف الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، امروز در دیدار معاون دانشکده علوم قرآنی کشور با تجلیل از فعالیت‌های این مرکز قرآنی گفت: فعالیت‌های این مرکز برای کشور بسیار مفید و ارزنده است و باید این گونه برنامه‌ها در کشور هر روز رو به فزونی باشد.

وی با تشکر و قدردانی از مسؤولان و دست‌اندرکاران دانشکده علوم قرآنی کشور تصریح کرد: جامعه امروز به آموزه‌های قرآنی نیاز فراوانی دارد و کسانی که در این برنامه‌های فعالیت می‌کنند قدردان کارهای خود باشند؛ زیرا گام برداشتن برای اعتلای فرهنگ قرآنی ارزشی والا و ماندگار است.

این مرجع تقلید با بیان این که احکام و معارف همه در قرآن وجود دارد، اظهار کرد: اگر به دنبال اخلاق و تربیت اسلامی هستیم باید آن را از قرآن استخراج کرد؛ زیرا این کتابی آسمانی است که همه آموزه‌ها را می‌توان در آن یافت.

وی آیه‌های قرآن کریم را همچون اعلامیه‌های دانست که برای بشریت تا در روز قیامت نورافشانی می‌کند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: آنچه در قرآن آمده است در هیچ کتاب نمی‌توان آن را یافت. قرآن مجید، وحی الهی و کتاب دین و عقیده و توحید و نسخه کامله درمان دردهای اجتماعی وکتاب حکمت و بشارت و موعظه و هدایت است.

وی ادامه داد: قرآن کتاب حیات و زندگی و راهنمای راه کمال دنیا و آخرت و عروج به معارج بلند انسانی و روحانی است.

این مرجع تقلید افزود: قرآن کریم نسخه‌ای بی‌بدیل و شفابخش برای نجات جوامع بشری و اصلاح روش‌های زندگی است و به استوارترین راه رهنمون می‌شود.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: کسانی که در قلوب‌شان معرضی وجود نداشه باشد، با شنیدن یک آیه از قرآن به خداوند ایمان می‌آورند.

وی تصریح کرد: ما همیشه به قرآن نیاز داریم و باید قرآن و عترت را همیشه با هم دانست؛ زیرا قرآن بدون عترت معنایی ندارد و بدون مراجعه به اهل بیت علیهم السلام که مفسران راستین قرآن هستند، نمی‌توان قرآن را فهمید.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم یادآور شد: قرآن برترین راهنما برای همه سطوح جامعه است و بایستی با نگاه عالمانه و وسیع و گسترده و عمیق به مفاهیم قرآنی به بهره‌مندی از آن در تمام حوزه‌ها اعم از برنامه‌ریزی، ‌تربیتی، ‌مشاوره‌ای و اجتماعی پرداخت تا گامی در راه رسیدن به مدینه فاضله و تحقق حیات طیبه باشد./917/پ202/ص
ارسال نظرات