۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۲۷۶۴
معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان:

راهکارهای عملی جهاد اقتصادی در حوزه علمیه ارائه شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که راهکارهای عملی جهاد اقتصادی باید در حوزه های علمیه مورد تحلیل قرار گیرند، اذعان داشت: روحانیان و حوزه های علمیه در پیشبرد مثبت و جامع اهداف رهبر معظم انقلاب در سال جهاد اقتصادی می توانند اثر گذار باشند.
حجت الاسلام مهدي زرشناس، معاون تهذيب حوزه علميه خوزستان
حجت الاسلام مهدی زرشناس، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که نامگذاری هر سالی از سوی رهبر معظم انقلاب سبب می شود که افق و پرچمی پیش روی مسؤولان برای حرکت بهتر باشد، اظهار داشت: در این برهه از زمان دشمنان نظام اسلامی همه حربه های خود را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران به کار می گیرند که محکم ترین سد در برابر هجمه دشمنان، جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: مسأله اقتصاد یکی از مواردی است که دشمنان برای ضربه زدن به آن از همه تاکتیک ها و ابزارهای خود استفاده می کنند و جهاد اقتصادی از منظر رهبر معظم انقلاب دفاع همه جانبه در برابر هجمه دشمنان است.

استاد حوزه علمیه، با تأکید بر این که مقابله با تحریم ها و تبلیغات دشمنان علیه اقتصاد ایران اسلامی نیازمند جهاد و تحولی شگرف در سیستم اقتصادی کشور است، ابراز داشت: خوشبختانه چرخه اقتصادی ایران اسلامی روبه رشد و شکوفایی است و در سالی که به نام جهاد اقتصادی مزین شده باید چرخه اقتصادی کشور با همت مسؤولان و کارگزاران دولتی نسبت به گذشته افزایش و ترقی بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام زرشناس، ادامه داد: زمانی که اقتصاد مملکتی رونق و فزونی پیدا کند درصد بیکاری جوانان به حد کم و ناچیزی خواهد رسید و سبب بالا رفتن فرهنگ و پیشرفت در عرصه های دیگر می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که نامگذاری سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی به منزله سرمایه گذاری هنگفت در عرصه اقتصادی و دست کشیدن از دیگر عرصه ها نیست، بیان داشت: جهاد اقتصادی مانند زنجیری با دیگر عرصه ها مرتبط است و اگر در عرصه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اختلال بوجود بیاید سیستم کاری همه عرصه ها آسیب خواهد دید.

وی اولویت اصلی کشور را جهاد و تحول در عرصه اقتصادی دانست و گفت: جهاد اقتصادی زمانی تحقق می یابد که همه آحاد جامعه و مسؤولان برای پیشرفت ایران در عرصه اقتصادی همت و تلاش مضاعف از خود نشان داده و در این راه منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه، ادامه داد: لفظ جهاد اقتصادی با مبانی اقتصاد اسلامی و قرار دادن سیستم بانک ها براساس بانکداری اسلامی و بدون ربا برای مردم و مسؤولان جمهوری اسلامی ایران قابل فهم و درک نمی باشد؛ از این رو باید تمامی رمز و رموز اقتصاد اسلامی را بررسی و تحلیل کنیم و به طور جهادگونه در عرصه اقتصادی از آنها بکارگیری شود.

حجت الاسلام زرشناس، به نقش روحانیان و حوزه های علمیه در تبیین جهاد اقتصادی اشاره و تصریح کرد: روحانیان و حوزه های علمیه در پیشبرد مثبت و جامع اهداف مقام معظم رهبری در قبال سال جهاد اقتصادی می توانند اثر گذار باشند و راهکارهای عملی جهاد اقتصادی در حوزه های علمیه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: همه آحاد جامعه در قبال جهاد اقتصادی موظف هستند که براساس خط مشی رهبری حرکت کنند و همه سعی و تلاش خود را برای شکوفایی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به نحو احسن انجام دهند./9461/ت302/ص
ارسال نظرات