۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۸۸۹
عضو خبرگان رهبری:

بزرگداشت علما، تکریم شعائر دینی و سرمایه های معنوی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه ویژه علمی و اخلاقی علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی اشاره کرد و گفت: بزرگداشت علما، تکریم شعائر دینی و سرمایه های معنوی است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت ملا محمد اشرفی در فرمانداری بهشهر افزود: علامه ملا محمد اشرفی از علمای برجسته مازندران بود که علاوه بر کرامت های فراوان خدمات شایسته ای را در علم، فقاهت و مرجعیت به اسلام ارائه داد.

وی اظهار داشت: برخی از آثار علمی و فقهی این عالم برجسته چاپ شده و برخی نیز در دست چاپ است تا اندیشمندان و روشنفکران امروز از اندیشه های این عالم برجسته بهره مند شوند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که متأسفانه علیرغم جایگاه ویژه علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی، اما در طی چند سال اخیر هیچ بزرگداشتی برای این دو عالم فرزانه مازندرانی برگزار نشده است، ادامه داد: باید از خیلی قبل تر، به فکر شناساندن این مقام های برتر علم و فقاهت و برگزاری کنگره های بزرگداشت برای آنها اقدام می شد.

حجت الاسلام و المسلمین جباری یادآور شد: همایش و کنگره بزرگداشت سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی در سه رو متوالی در مازندران برگزار می شود که دو روز اول در بابل و روز آخر در بهشهر برگزار خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری بیان داشت: ما باید از همه ظرفیت ها و پتانسل های شهرستان برای هر چه با شکوه برگزار کردن این مراسم و تکریم مقام مرجعیت، علم و عالم در این شهرستان استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین جباری اضافه کرد: همه ما باید از فرصت فراهم شده در این کنگره استفاده کرده و در جهت شناساندن این مرجع عالیقدر شیعی به ایران و جهانیان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ملا محمد اشرفی تعلق به جهان اسلام است و همه ما باید برای تقویت و تکریم اسلام، با همه توان و قوا وارد شویم.

محمد رضا البرزی، فرماندار بهشهر نیز خاطر نشان کرد: این مراسم و کنگره برگداشت نام و یاد علامه ملا محمد اشرفی شنبه 31 اردیبهشت ماه در سالن آمفی تئاتر علم و صنعت بهشهر برگزار می شود و در این کنگره از برجستگان، علما و فرهیختگان علم و فقاهت دعوت شده است.

وی در ادامه از تشکیل چهار کمیته برای برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره ملی علامه ملا محمد اشرفی و سعیدالعلما خبر داد و گفت:  چهار کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، آماده سازی و اجرای مراسم، کمیته مالی و پشتیبانی و کمیته ایاب و ذهاب و اسکان تلاش می کنند تا زمینه برگزاری یک کنگره ملی را فراهم کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات