۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۰۲۹۹۶
مسؤل امور مساجد تبلیغات اسلامی مازندران:

مساجد همواره در خدمت تقویت فرهنگ دینی مردم بوده اند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در جمع متولیان امور فرهنگی مساجد، به نقش تأثیر‌گذار مساجد در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: مساجد در تاریخ پر افتخار اسلام پایگاه مهمی برای دفاع از ارزش های دینی و اسلام بوده است.
مسؤول امور مساجد اداره کل تبليغات اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی، مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع متولیان امور فرهنگی مساجد، به نقش تأثیر‌گذار مساجد در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: مساجد در تاریخ پر افتخار اسلام پایگاه مهمی برای دفاع از ارزش‌های دینی و اسلام بوده است.

وی با بیان این که پیامبر اسلام(ص) توجه ویژه ای به مسجد داشتند، افزود: ایشان رسیدگی به امور مسلمانان را در مساجد انجام می دادند.

حجت الاسلام رمضانی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را احیاگر نقش مساجد دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه قبل از پیروزی انقلاب توچه زیادی به مسجد و فعالیت های فرهنگی در آن نمی شد.

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به رونق فعالیت های دینی و فرهنگی مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: خوشبختانه میزان استقبال نسل جوان از مساجد هر روز افزایش می یابد.

وی، گسترش فعالیت های دینی و فرهنگی در سطح مساجد را زمینه ساز جذب نسل جوان جامعه به سوی این پایگاه‌های مهم اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: متولیان اداره امور مساجد باید تلاش کنند تا حضور نوجوانان و جوانان در مساجد تقویت شود.

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که مساجد همواره در خدمت فرهنگ دینی مردم بوده و هستند، تصریح کرد: برنامه‌ریزان فرهنگی و دینی جامعه با اجرای طرح‌های مقطعی و بلند مدت در مساجد نسبت به تثبیت اعتقادات مذهبی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و حفظ نسل جوان از معضلات اخلاقی و اجتماعی اقدام کنند.

وی از شناسایی بیش از چهار هزار مسجد در مناطق مختلف مازندران خبر داد و بیان داشت:  ارائه محصولات فرهنگی، ایجاد کتابخانه‌های حوزه دین، ایجاد شبکه‌ها اینترنتی دینی در مساجد و برگزاری دوره‌های متنوع دیگر با بهره‌گیری از نیروهای متعهد و کارشناس دینی در تقویت فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی مؤثر است.

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به وجود فرقه‌های انحرافی در نقاط مختلف جهان به ویژه در ممالک اسلامی و کشور ما که با هدایت و حمایت استکبار جهانی فعالیت می‌کنند، افزود: در عصر کنونی چه بخواهیم و چه نخواهیم به اطلاع رسانی صحیح مبانی اسلامی برای آگاهی بخشی به قشر جوان و نسل‌های آینده نیازمند هستیم.

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: دشمنان اسلام روزانه به آراستگی و با کمک گرفتن از فضای مجازی بر تنوعات خود می‌افزایند و با شیوه‌های مختلف خود را به جوانان جامعه اسلامی معرفی می کنند.

وی افزود: وجود سایت‌های ضد دینی و اخلاقی ارائه محصولات ضد ارزشی با نازل‌ترین هزینه، عدم توجه بعضی از والدین نسبت به آشناکردن فرزندان با معارف دین و گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و نیز اعتماد به افراد نالایق و شبکه‌های اینترنتی از آسیب‌های تبلیغ دینی در جامعه است./950/پ202/س
ارسال نظرات