۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۰۳۰۸۱
عضو جمعیت علمای مسلمین الجزایر در گفت و گو با رسا:

آیت الله خامنه ای نمونه بارز یک رهبر مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ استاد فلسفه و فکر دانشگاه الجزایر، رهبر معظم انقلاب را نمونه بارز یک رهبر مسلمان توصیف کرد.
عبدالرزاق قسوم عضو جمعيت علماي مسلمين الجزاير
عبدالرزاق قسوم استاد فلسفه و فکر اسلامی و عضو جمعیت علمای مسلمین الجزایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیداری کنونی ملت های اسلامی را عامل وحدت امت توصیف کرد و گفت: بیداری ملت های اسلامی مقدمه ای برای وحدت امت اسلامی است و نتیجه اصلی و مهمی که این بیداری در پی خواهد داشت وحدت میان مسلمانان جهان است.

وی افزود: بنده نسبت به این بیداری که همه کشورهای اسلامی را در برگرفته است بسیار امیدوار هستم، مسلمانان برای اینکه به مصالح خود دست پیدا کنند باید اتحاد را سرلوحه فعالیت ها و برنامه های خود قرار دهند و بدین وسیله می توانند خود را در جهان اثبات کنند.

عبدالرزاق قسوم نقش ایران را در وحدت کشورهای اسلامی پررنگ خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم ترین عوامل وحدت میان مسلمانان جهان است، زیرا همواره در کنار مظلومین جهان و در برابر مستکبران و ظالمان جهان می ایستد و تلاش فراوانی می کند تا وحدت در میان ملت های اسلامی محقق شود.

استاد فلسفه دانشگاه الجزایر اظهار داشت: وحدت اسلامی در کشور ایران بسیار روشن و آشکار است و جمهوری اسلامی می کوشد تا با برطرف کردن عوامل اصلی نزاع ها و درگیری ها میان پیروان مذاهب مختلف، وحدت را میان مسلمانان سراسر جهان عملی سازد.

وی با اشاره به نیاز مسلمانان به وحدت اسلامی تاکید کرد: شرایط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جهان بر مسلمانان واجب می سازد که دست به دست هم داده و رویای جهان اسلام که همانا وحدت و یکپارچگی اسلامی است را محقق سازند.

قسوم ادامه داد: اتحاد جهان اسلام امر بسیار سختی است و علما و اندیشمندان مسلمان در حال حاضر تلاش می کنند تا این امر به سرانجام برسد و برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از این اقدامات است.

عضو جمعیت علمای مسلمین الجزایر درباره دیدار با مقام معظم رهبری در حاشیه برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: بنده اولا از حکمت و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشخیص مشکلات جهان و خصوصا جوامع اسلامی و ثانیا سادگی و تواضعی که ایشان دارند و پذیرایی گرمی که از ما داشتند شگفت زده شدم.

وی خاطر نشان ساخت: ویژگی هایی که آیت الله خامنه ای دارند نمونه های بارز یک رهبر مسلمان است و هر رئیس و رهبری که ادعای اسلام دارد باید به خصوصیاتی که رهبر جمهوری اسلامی ایران دارد پایبند باشد./980/ب912/گ
ارسال نظرات