۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۴۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

نقش‌آفرینی حضرت زهرا در تاریخ اسلام بر کسی پوشیده نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که نقش آفرینی حضرت فاطمه‌(س) در تاریخ اسلام بر کسی پوشیده نیست، گفت: حضرت فاطمه‌(س) پاسدار حقیقی دین و ولایت بود.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان


حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، با تسلیت ایام فاطمیه، حضرت فاطمه‌(س) را پاسدار حقیقی دین و ولایت دانست و گفت: حضرت زهرا(س) نقش عظیمی در دفاع و حفظ جایگاه ولایت داشت.

وی با بیان این که نقش‌آفرینی حضرت فاطمه‌(س) در تاریخ اسلام بر کسی پوشیده نیست، افزود: بارزترین نقش حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از رحلت حضرت محمد(ص) دفاع از خلافت و ولایت حضرت علی‌(ع) بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا‌(س) در اوج غربت ولایت و امامت، به دفاع از این دو شاخصه مهم اسلامی پرداخت، خاطرنشان کرد: اگر ما امروز جایگاه ولایت را در نظام اسلامی در اوج می‌بینیم، مرهون از خودگذشتگی‌ها و نقش‌آفرینی شخصیت‌های ممتازی همچون حضرت فاطمه(س) در طول تاریخ است.

حجت الاسلام ولی‌نژاد بابیان این که حضرت فاطمه(س) در اوج خفقان و استبداد دستگاه آن دوران به دفاع از ولایت و امامت برخاست، تصریح کرد: امروز حرکت نورانی و ارزشمند آن حضرت به عنوان بنیانگذار ولایت و امامت استمرار دارد.

وی همچنین حضرت فاطمه زهرا(س) را احیاگر نقش زن درجامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: قبل از ظهور اسلام زن ننگ و عار عرب جاهلیت بود؛ اما در اسلام این طرز تفکر با مخالفت پیامبر اسلام روبه‌رو شد و ایشان جایگاه زن را در جامعه اسلامی نهادینه کردند و با احترام گذاشن به وجود فاطمه(س) از نسل پیامبر اولین حرکت اسلام در ارتقای جایگاه زن شکل گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان نخستین زن حامی ولایت بعد از پیامبر(ص)، جایگاه زن در جامعه را احیا‌ کرد، گفت: نقش حضرت زینب در عاشورا، نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس تاریخی روشن از حضور زنان در صحنه است.

حجت الاسلام ولی نژاد، داشتن عفت، عزت نفس و حیا را از جمله دیگر شاخصه های مهم اخلاقی بانوی بزرگ اسلام دانست و خاطرنشان کرد: فضایل اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا‌(س) باید سرمشق زنان و بانوان جامعه اسلامی ‌باشد.

وی، حضرت زهرا(س) را آیینه تمام‌نمای رفتار، اخلاق و تدبیر یک زن مسلمان دانست و گفت: آنچه به این برجستگی‌های اخلاقی و معنوی روح و عظمت می‌بخشد، پرورش بی‌نظیر او در دامن پیامبر‌اکرم(ص) بوده که حضرت زهرا(س) را بانوی خودساخته و عزتمند ساخته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید براین که حضرت فاطمه‌(س) تأکید ویژه‌ای نسبت به رعایت عفاف و حجاب از سوی زنان جامعه اسلامی داشت، ادامه داد: عفاف و حجاب این بانوی نمونه اسلام می‌تواند الگویی بی‌نظیر و تمام ناشدنی برای بانوان جامعه باشد.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با تاکید بر درس‌آموزی زنان جامعه اسلامی از حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: زنان امروز جامعه اسلامی با پیروی از سیره عملی آن حضرت می‌توانند در جامعه مؤثر باشند و اقدامات سرنوشت‌ساز و تاریخی رقم بزنند و جنسیت آنان هرگز مانع از این موضوع نخواهد شد.

 وی با بیان این که از اهل بیت پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) در این دوران تلاش‌ها و فعالیت‌های زیادی داشت، اظهار داشت: در بین اهل بیت پیامبر(ص) دختر بزرگوار ایشان نقش برجسته‌ای داشت و توانست کار‌هایی نظیر رساندن پیام‌های گذشته پیامبر(ص) به مردم آن زمان را انجام دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: حضرت زهرا(س) در همه عرصه‌ها و بخش‌های زندگی فردی و اجتماعی الگو است که برای معرفی بیشتر آن حضرت باید تلاش کرد./950/ت302/س

ارسال نظرات