۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۱۷۸
از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران؛

فراخوان ششمین جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مهر اماه امسال این استان میزبان ششمین جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا (ع) است.
امام رضا
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فراخوان ششمین جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا (ع) اعلام شد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این باره گفت: به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) در دهه کرامت، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ششمین جشنواره نامه‌ای به امام رضا (ع) را همزمان با نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا برگزار می‌کند. 

وی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری مرتبط با سیره ائمه معصومان، امتنان از پدید آوردگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف اما م رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار، اهداف اساسی برگزاری این رویداد محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که همه گروه‌های سنی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، افزود: جشنواره در پنج رده سنی کودکان (7 تا10سال)، نوجوانان (11تا15سال)، جوانان (16تا20 سال و 21 تا 31 سال) و بزرگسالان (31سال به بالا) برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان و شیفتگان امام رضا (ع) می‌توانند تا دل‌نوشته‌های خود را تا 10 شهریور ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی، زمان برگزاری جشنواره را نهم مهر ماه عنوان کرد و افزود: مجموعه آثار منتخب جشنواره ششم در قالب مجموعه‌ای به نام نجوای دل منتشر می‌شود و از هر گروه سنی هدایای نقدی دریافت می‌کنند. 

وی ادامه داد: دبیرخانه ششمین جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا (ع) در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران واقع شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که داوری آثار و نامه‌های ارسالی باید با دقت کامل انجام گیرد تا شاهد انتخاب بهترین و شیواترین دل‌نوشته‌ها در هر رده سنی باشیم، گفت: علاوه بر تفکیک نامه‌ها با عناوین (برگزیده، آرزومندی زیارت، معجزات، مسائل و مشکلات) آثاری که در آن از صنایع بدیع ادبی استفاده شده و در برگیرنده صفات معنوی و علمی علی بن موسی الرضا (ع) هستند، باید مورد توجه و عنایت قرار گیرند./950/د102/س
ارسال نظرات