۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۵۵۰
مقتدی صدر:

نیروهای آمریکایی عامل اصلی بحران های عراق هستند

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد که نیروهای آمریکایی عامل اصلی بحران های عراق هستند.
سيد مقتدي صدر رهبر جريان صدر عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کوفه که در مسجد کوفه برگزار شد بر لزوم خروج اشغالگران از خاک عراق تاکید کرد و گفت: هم اکنون وقت آن رسیده است تا برای پاک سازی عراق از لوث اشغالگران یکپارچه شویم و کشور را به سمت عمران و آبادانی پیش ببریم.

وی افزود: کشور عزیزمان سال هاست که از قتل، سرقت، تجاوز به ناموس، فتنه و فقر و فحشایی که پس از اشغال عراق این کشور را فراگرفته است رنج می برد، ما برای اینکه به این وضعیت اسفناک پایان دهیم باید با تمام توان به کشور خدمت کنیم و اگر لازم باشد جان خود را در این راه فدا نماییم.

حجت الاسلام صدر خروج اشغالگران را هدف اصلی جریان صدر دانست و تصریح کرد: جریان صدر تلاش می کند تا نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایان سال جاری از عراق خارج شوند و اگر ملت در این موضوع یکپارچه شده و خروج اشغالگران و پایان حضور آنان را خواستار شوند دیگر به مقاومت مسلحانه نیازی نیست و این مقاومت ملت است که اجازه ادامه حضور آمریکایی ها را در عراق نمی دهد.

رهبر جریان صدر اظهار داشت: از همه شهروندان عراقی می خواهم تا با راهپیمایی و تحصن های اعتراض آمیز، اشغالگری را محکوم سازند تا با خروج نیروهای آمریکایی شاهد پیشرفت و گسترش خدمات در کشور باشند و سال جدید میلادی، عید بزرگی برای ملت و وطن تلقی شود.

وی حضور نیروهای آمریکایی را عامل وضعیت بحرانی عراق خواند و تاکید کرد: نیروهای آمریکایی عامل اصلی بحران های مختلف کشور هستند و اگر از عراق را ترک کنند مطمئنا شاهد تحول بزرگی در کشور خواهیم بود و ناامنی و ظلم و فقر و فاسد از عراق زائل می شود./980/ب902/گ
ارسال نظرات