۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۴۹۶۱
در تبریز؛

مرکز گسترش اندیشه‌های مقام معظم رهبری راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مرکز گسترش اندیشه های مقام معظم رهبری در یکی از خانه های تاریخی تبریز راه اندازی می شود.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي
تراب محمدی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این سازمان با تملک یکی از خانه های تاریخی تبریز که متعلق به خاندان جد پدری رهبر معظم انقلاب بوده است، درصدد راه اندازی مرکز گسترش اندیشه های رهبر انقلاب است.

وی خاطر نشان کرد: این خانه در نزدکی خانه مرحوم آیت الله بنی فضل در منطقه راسته کوچه واقع شده که یکی از مراکز مبارزاتی اتقلابیون در سال های متمادی پیش از انقلاب بوده است.

محمدی با اشاره به راه اندازی خانه ولایت از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز تصریح کرد: این سازمان نهایت تشکر و قدردانی را از هر ارگانی که در تملک خانه های تاریخی داشته باشد، دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت معنوی آئین علم بندی و احرام بندی عاشورا در شهرستان مراغه خبر داد و گفت: افزون بر این منظومه حیدربابایه سلام نیز در فهرست ملی میراث ملی ثبت شده است.

وی همچنین از افتتاح موزه علم و فقاهت همزمان با هفته میراث فرهنگی خبر داد و اظهار داشت: این موزه برای نخستین بار در کشور با هدف نمایش تاریخ و تمدن شیعی منطقه آذربایجان به ویژه شهر تبریز به عنوان اولین پایتخت جهان تشیع افتتاح می شود.

محمدی ادامه داد: این موزه ضمن نمایش آثار و تصاویر علما، فقها و مجتهدان تاریخ تبریز، به معرفی زندگانی مفاخر دینی آذربایجان خواهد پرداخت./935/پ202/ص
ارسال نظرات