۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۳۷۲
مسؤول بسیج طلاب خوزستان:

روحانیان سنبل مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس بودند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب خوزستان، تأکید کرد: همواره روحانیان سنبل مقاومت در 8 سال جنگ تحمیلی، برای رزمندگان بوده اند که در واقع مردم با پیروی از آنان با دشمن مبارزه می کردند.
دفاع مقدس
حجت الاسلام خداداد الیاسی، مسؤول بسیج طلاب خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که همواره قشر روحانیان پیش قدم مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده اند، اظهار داشت: حضور پرشور جامعه روحانیان در 8 سال جنگ تحمیلی گواه خوب و جامعی بر این مدعا است.

این مبلّغ حوزه علمیه، به شهادت رسیدن هزاران نفر از قشر روحانی در جنگ تحمیلی را از نشانه های شهادت طلبی طلاب و روحانیان دانست و گفت: در استان خوزستان بیش از 190 نفر شهید روحانی داریم که در صف مقدم جنگ تحمیلی با دیگر رزمندگان رشید سپاه اسلام به قلب دشمن بعثی صدام تاختند.

مسؤول بسیج طلاب خوزستان، با اشاره به این به شهادت رسیدن یک روحانی در میدان نبرد حق علیه باطل سبب شکوفایی انگیزه و روحیه در بین رزمندگان می شد، تأکید کرد: همواره جامعه روحانیان سنبل مقاومت در 8 سال جنگ تحمیلی، برای رزمندگان بوده اند که در واقع مردم با پیروی از آنان با دشمن مبارزه می کردند.

حجت الاسلام الیاسی، نقش طلاب و روحانیان در جنگ تحمیلی را فراتر از یک رزمنده برشمرد و افزود: طلاب و روحانیان در جنگ تحمیلی به عنوان رزمنده و مبلّغ دینی فعال بودند که همزمان با اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به مسایل شرعی رزمندگان، رزمنده ای فعال در خطوط مقدم جبهه حق علیه باطل بودند.

این مبلّغ حوزه علمیه، با اشاره به نقش روحانیان در پیروزی هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دو مقوله معنویت که با تلاش روحانیان در جبهه ها زنده بود و پیروی از رهبری و ولایت فیه عامل پیروزی جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمن تا دندان مسلح بهثی بود.

مسؤول بسیج طلاب خوزستان، روحیه والای معنوی، پیروی از ولایت و خضوع و خشوع را از ویژگی های بارز روحانیان در جنگ تحمیلی خواند و ابراز داشت: جامعه روحانیان در برهه کنونی با پیشگامی خود در مبارزه با جنگ نرم دشمنان بار دیگر حضور فعال خود را در دفاع از اسلام ثابت کردند./9463/ت303/ص
ارسال نظرات