۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۵۱۸
مسؤول شورای هماهنگی گیلان:

سیره حضرت فاطمه منشوری برای بانوان جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، زندگی حضرت فاطمه‌(س) را بهترین الگو برای خانواده‌ها دانست و گفت: اگر امروز زنان به دنبال شیرینی زندگی هستند، باید آن را در چشمه‌های پر از معنویت عبادت و بندگی بیابند.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان
حجت اسلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با بیان این که شناخت ما نسبت به شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) هنوز کامل نیست، گفت: شناخت، لازمه تبیین شخصیت این بانوی نمونه اسلام است که نگاهی کوتاه به کلام پیامبر و اهل بیت(ع) در این خصوص حضرت زهرا(س) شناخت ما را نسبت به ایشان تقویت خواهد کرد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که متأسفانه بیشترین شناخت از حضرت فاطمه‌(س) فقط در تعظیم شعائر و شرکت در مراسم‌های شهادت و ولایت حضرت زهرا(س) است، تصریح کرد: مسؤولان فرهنگی باید با آگاهی دادن جامعه از فضایل حضرت زهرا(س)، زنان جامعه اسلامی را در راه تأسی به آن حضرت کمک کنند.

وی با اشاره به این که رفتار و منش حضرت فاطمه(س) می تواند الگویی بارز برای همگان باشد، افزود: این بانوی نمونه اسلام  همچون شمعی بود که خود را فدای پدر و مادرش می کرد که این ویژگی ها باید مورد توجه نسل جوان جامعه ما قرار گیرد.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که رفتار فاطمه(س) به عنوان یک زن در خانه به گونه‌ای بود که احساس آرامش را به علی(ع) منتقل می کرد، ادامه داد: ایشان در خانه‌ای بدون مادیات و جاذبه‌های دنیوی توانست عشق واقعی را به اثبات برساند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که متأسفانه امروز توجه بیش از اندازه به زندگی مادی، خلأ معنوی را در زندگی به ارمغان آورده است، افزود: تا زمانی که این خلأ معنوی در زندگی حاکم باشد، جاذبه‌های دنیایی معنا پیدا نخواهد کرد.

وی، زندگی حضرت فاطمه‌(س) را بهترین الگو برای خانواده‌ها دانست و گفت: اگر امروز زنان به دنبال شیرینی زندگی هستند، باید آن را در چشمه‌های پر از معنویت عبادت و بندگی بیابند و این مسأله در زندگی فاطمه(س) متجلی شده بود.

حجت الاسلام اشجری در ادامه سخنان خود نقش تربیتی حضرت زهرا(س) را به عنوان یک مادر بسیار کلیدی بر‌شمرد و ادامه داد: در روز 14 شعبان فرزندان را برای شب زنده‌داری آماده می‌کرد و در خصوص عظمت این شب با آنان سخن می‌گفت و اهمیت همنشینی با خداوند را برایشان بازگو می کرد.

وی، شکل دهی روح و جان فرزندان را هدف دخت نبی ذکر و تصریح کرد: مادران باید از فاطمه(س) الگو بگیرند و وقت خود را برای فرزندان که مهم ترین هدیه خداوند هستند، بگذارند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که فاطمه(س) اسوه و الگویی برای همه جهانیان است، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) او را به عنوان الگو و اسوه خویش معرفی کرده است.

وی، ولایت مداری را از مهم ترین ویژگی های حضرت زهرا (س) نام برد و با بیان این که ایشان شهید را ولایت هستند، ادامه داد: تمام خطبه ها، سخنرانی ها و حضور ایشان در مسجد بر‌خاسته از ولایت مداری ایشان بود.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که فاطمه(س) در پاسداری از حریم ولایت تا پای جان ایستادگی کرد، افزود: دفاع فاطمه(س) از علی(ع) دفاع از همسر نبود بلکه دفاع از ولی و حجت خدا بود.

وی بابیان این که زن به عنوان یک عنصر فعال می تواند در جامعه نقش آفرینی کند، اظهار داشت: در تاریخ اسلام زنانی همچون فاطمه(س) در عرصه اجتماعی وظیفه خود را به درستی انجام دادند.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به رویکرد حضرت فاطمه(س) برای چگونگی ورود به عرصه های اجتمایی، تصریح کرد: او وقتی احساس می کند که باید وارد اجتماع شود، حجاب و عفاف خود را رعایت کرده و با نهایت عفت به مسجد رفته و خطبه می‌خواند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که حضرت فاطمه(س) از نوع بشر بودند و به این مقام رسیدند، اظهار داشت: زنان جامعه اسلامی نیز با تلاش و دعا و نیایش می‌توانند به حضرت زهرا(س) نزدیک شوند و فرهنگ زهرایی را منتشر کنند.

وی افزود: اگر دامنه این موج فراگیر شود و جامعه و به دنبال آن سایر نقاط عالم را فراگیرد، می توانیم جامعه‌ای دینی بر‌خاسته از تفکرات حضرت زهرا‌(س) داشته باشیم./950/ت303/س
ارسال نظرات