۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۸۵۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

تبیین اندیشه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، تبیین آرا و افکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را یک ضرورت دانست و گفت: جامعه امروز ما نیازمند بهره‌گیری بیشتری از اندیشه‌های این بزرگ مرد تاریخ است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، امروز در جمع واقفان استان با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، این ایام را فرصت خوبی برای تبیین آرا‌ و اندیشه‌های امام راحل دانست و گفت: جامعه امروز ما نیازمند بهره‌گیری بیشتری از اندیشه های این بزرگ مرد تاریخ است.

وی، اندیشه های امام خمینی(ره) را جهانی و مربوط همه دوران‌ها دانست و با هشدار نسبت به تلاش دشمنان داخلی و خارجی برای کمرنگ کردن آرا‌ و افکار امام راحل‌ افزود: امروز آن دسته از کسانی که در برابر اندیشه‌های متعالی و ناب امام خمینی‌(ره) شکست خورده‌اند تلاش می‌کنند این اندیشه‌ها را غیر قابل استفاده جلوه دهند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی همه معادلات سیاسی دنیا را متزلزل کرد، خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای غربی نظیر آمریکا و انگلیس با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی این نهضت عظیم اسلامی در شوک آن قرار دارند.

حجت الاسلام سهرابی، انقلاب اسلامی ایران را یک زلزله سیاسی در دنیا دانست و با اشاره به این که امام خمینی(ره) با پشتوانه مردمی قدرت‌های بزرگ دنیا را شکست داد، تصریح کرد: این شخصیت کم‌نظیر قرن حاضر، ارزش‌های دینی و اسلامی را پس از سال‌ها مهجوریت و گمنامی به صحنه زندگی بازگرداند و در این راه تلاش بسیار زیادی را متحمل شدند.

وی با اشاره به این که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سبب خوشحالی همه آزادگان و مستضعفان عالم شد، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره مدافع ملت‌های آزاد و مسلمان بوده‌اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امام راحل جان و دل جهانیان را تسخیر و ندای اسلام را بر بام جهان طنین‌انداز کرد، ادامه داد: بنیانگذار کبیرانقلاب با پایه‌گذاری دولت اسلامی موجب بیداری و هوشیاری افکار عمومی مسلمانان جهان شد و حرکت‌ها و نهضت‌های کوچک و ناپیوسته اسلامی، در اثر ندای امام خمینی(ره) به جریانی عظیم و فراگیر مبدل شد و دستاوردهای انقلاب اسلامی همچنان در جوامع اسلامی به نشو ونما ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام سهرابی گفت: امام خمینی(ره) از بزرگ ترین شخصیت‌های اسلامی است که با بلند همتی خویش، هدف های بسیار عظیمی را انتخاب می کرد و نقطه اساسی کار او در اراده الهی و تکلیف شرعی محو می شد و هیچ چیز برایش غیر از انجام تکلیف، مطرح نبود.

مدیر کل اوقاف مازندران تصریح کرد: امام راحل با شناخت مسائل داخلی و عوامل مؤثر خارجی، حرکت خود را آغاز کرد و وضعیت معیشتی و داخلی کشور را اساسی‌ترین مسأله مد نظر قرار داد و کاملاً به مسأله دخالت های خارجی آگاهی داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حساسیت امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به حفظ حقوق موقوفات اشاره کرد و اظهارداشت: در زمان طاغوت موقوفات چون پشتوانه اقتصادی محکمی در تعظیم شعائر دینی ومذهبی بشمار می رفت در جریان اصلاحات ارضی به نام اشخاص سند صادر شد و به صورت علنی به فروش رفت که خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام موقوفات به وقفیت برگشتند.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که حفظ حقوق موقوفات یک وظیفه اسلامی، انقلابی و انسانی است بیان داشت: موقوفات یکی از سرمایه های ملی و حفظ و حراست از آن بر همه ما واجب است./950/پ202/س
ارسال نظرات