۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۲۱۳
حجت الاسلام طائب:

جریان انحرافی با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری زمین‌گیر شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه به نقش مقام معظم رهبری در مبارزه با جریان انحرافی اشاره کرد و گفت: تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری جریان انحرافی را زمین‌گیر کرده است.
حجت الاسلام مهدي طائب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام مهدی طائب، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) که شب گذشته در مهدیه رشت برگزار شد، به بررسی دو مسأله حاکمیت و حکومت در آموزه های اسلامی پرداخت و گفت: حاکمیت رأس هرم قدرت معنوی جامعه بوده و حکومت به صورت اجزای تشکیل دهنده حاکمیت در جامعه تعریف پذیر است.

فرمانده قرارگاه بصیرت افزایی عمار، مهم‌ترین مشکل حکومت پیامبر(ص) را نبود فرصت کافی برای تربیت نیرو دانست و افزود: پیامبر اسلام‌(ص) در خوشبینانه‌ترین حالت تنها سه نیروی صادق، به نام‌های علی(ع)، ابوطالب(س) و خدیجه‌(س) داشت.

حجت الاسلام طائب، ارتباط حاکمیت با عامه مردم را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی خواند و خاطر‌نشان کرد: چنین اماکن ارتباطی در دوران صدر اسلام برای پیامبر اکرم(ص) و علی‌(ع) وجود نداشت.

وی در ادامه، با اشاره به تولید مستند‌«ظهور بسیار نزدیک است»، گفت: هدف این مستند زیر سؤال‌بردن حاکمیت ولایت فقیه است.

فرمانده قرارگاه بصیرت افزایی عمار، مستند «ظهور بسیار نزدیک است» را از نظر شکلی و محتوایی اشتباه دانست و خاطرنشان کرد: این مستند هدف و غایت ظهور را به اشتباه وضع فعلی موجود در ایران معرفی کرده و بازتاب عمومی می‌دهد.

این استاد حوزه، هدف انقلاب مهدوی(عج) را نه برقراری حاکمیت عدل، بلکه تشکیل حکومت عدالت معرفی کرد و گفت: تشکیل حکومت عدل مشروط به داشتن یاران عادل است.

وی با بیان این که یاران عادل حضرت مهدی(عج) پیش از ظهور باید تربیت شده باشند، اظهار داشت: عدالت در آموزه‌های اسلامی به صورت عدم ارتکاب به گناهان کبیره و عدم اصرار به گناهان صغیره تعریف شده است.

حجت الاسلام طائب، به معرفی‌شدن احمدی نژاد به عنوان شعیب بن صالح در مستند ظهور بسیار نزدیک است و ماجرای خانه‌نشینی 11 روزه رییس جمهور اشاره کرد و گفت: اگر علت خانه نشینی رییس جمهور اعتراض به ابقای وزیر اطلاعات باشد، ایشان باید به خاطر عمل نکردن به قانون اساسی و شکستن سوگند رییس جمهوری کفاره بدهد.

فرمانده قرارگاه بصیرت‌افزایی عمار در بخشی دیگر از سخنان خود، زمینه سازی برای ظهور را هدف غایی انقلاب توصیف کرد و بیان داشت: «مستند ظهور بسیار نزدیک است» امروز جمهوری اسلامی را غایت هدف انبیا و دوران ظهور معرفی می کند و این امر بسیار خطرناک است.

وی با بیان این که مستند «ظهور بسیار نزدیک است» با زیر سؤال بردن طرح و برنامه های انقلاب برای زمینه سازی ظهور، نوعی فرار رو به جلو مخالفان مهدویت است، گفت: جریان انحرافی ماموریت دارد، دکتر احمدی نژاد را به زمین بزند.

این استاد حوزه با بیان این که ماموریت رحیم مشایی تأثیرگذاری بر احمدی نژاد و تخریب اصولگرایی است، خاطرنشان کرد: جریان انحرافی دولت احمدی نژاد را دولت ظهور معرفی کرد و کنار زدن وزرا نیز به خاطر درک نادرست رییس جمهور از مخالفان ظهور در اثر القائات جریان انحرافی بود.

حجت الاسلام طائب به نقش مقام معظم رهبری در مبارزه با جریان انحرافی اشاره کرد و با بیان این که تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری جریان انحرافی را زمین گیر کرده است، گفت: نامگذاری دو سال اخیر به نام‌های همت و کار مضاعف و جهاد اقتصادی برنامه‌های جریان انحرافی را با شکست روبه‌رو کرده است.

فرمانده قرار گاه بصیرت افزایی عمار در بخش دیگری از سخنان خود خود تصریح کرد: قیام های مردمی منطقه، حرکتی عدالتخواهانه است که امام خمینی(ره)و انقلاب ایران به پا کرده اند.

وی، تنها راه پیروزی ملت های مسلمان در برابر ظلم و استکبار را بصیرت دانست و با تأکید براین که ملت های آزادی خواه دنیا باید با تقویت بصیرت در برابر دیکتاتوری‌های جهان ایستادگی کنند، تصریح کرد: امروز بیداری ملت‌هایی نظیر، فلسطین و لبنان به دلیل الگو‌گیری از انقلاب اسلامی ایران و بصیرت این ملت است.

حجت الاسلام طائب، مکتب امام راحل را مکتبی انسان ساز و بصیرت بخش عنوان کرد و با بیان این که فرزندانی که در مکتب امام راحل پرورش یافته بودند توانستند در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر همه دنیا از خاک و میهن اسلامی دفاع کنند، گفت: امروز نیز همان فرزندان که در مکتب خلف صالح امام راحل پروروش یافته اند در برابر جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی ایستادگی خواهند کرد.

استاد حوزه و دانشگاه، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی دانست و با بیان این که امام راحل این مسأله اعتقاد راسخ داشتند، گفت: اسلام همواره شاخص تمیز حق از باطل است و در شرایط کنونی تنها رهبر معظم انقلاب اسلامی می توانند این مسأله را تشخیص داده و برای مردم تبیین کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که پس از رحلت امام خمینی(ره) دشمنان نظام فکر می کردند که دیگر کار این نظام تمام است، افزود: اما مجلس خبرگان رهبری با انتخاب شخصیتی که در مکتب امام رشد یافته بود، توطئه های دشمنان را خنثی کرد و امروز 22 سال است که مقام معظم رهبری به بهترین شکل، این نظام را به سوی سعادت و کمال هدایت می کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات