۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۰۶۵۰۶
مدیر حوزه علمیه باب الحوائج اهواز:

لیله الرغائب شب بندگی و تضرع انسان به درگاه الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه باب الحوائج اهواز، لیله الرغائب را شب بندگی و استجابت دعای انسان از سوی درگاه الهی دانست و گفت: در این شب انسان با تضرع و دعا به درگاه الهی و ایجاد ارتباط با معبود حقیقی از برکات این شب پر خیر و برکت بهره مند شود.
ليلة الرغائب
حجت الاسلام امین ذوالفقاری، مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به فلسفه نامگذاری شب لیله الرغائب اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال بعضی از زمان های سال را قداست خاصی بخشیده که اگر در آن زمان به عبادت خداوند بپردازیم اجر ما مضاعف خواهد شد.

وی، به قداست برخی از ماه ها سال در دین اسلام اشاره کرد و گفت: ماه رجب از ماه‌هایی است که خداوند قداست خاصی به آن بخشیده و انسان با عبادت در این ماه راه خود را برای رسیدن به معبود حقیقی خود نزدیک تر می کند.

حجت الاسلام ذوالفقاری، با بیان این که شب زنده داری در لیله الرغائب اهمیت فراوانی دارد، ابراز داشت: اولین شب جمعه ماه رجب به لیله الرغائب مشهور شده چرا که علاوه بر قداست ماه رجب، شب جمعه در تمامی سال نیز دارای محبوبیت خاصی است و این خود بر اهمیت این شب می افزاید.

مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج، اهمیت دادن به لیله الرغائب را کاری ارزشمند دانست و اضافه کرد: اهل ایمان با یادآوری و شب زنده داری در لیله الرغائب و انجام اعمال ویژه آن، توجه بیشتری به سرنوشت گذشته، حال و آینده خود داشته باشند.

استاد حوزه علمیه، به معنای لغوی کلمه لیله الرغائب اشاره و عنوان کرد: این کلمه به معنای شبی است که خداوند حاجات انسان را برآورده می کند و انشاء الله تمامی مسلمانان با توسل و تضرع به درگاه خداوند متعال نهایت بهره و استفاده را از این شب پر خیر و برکت ببرند.

مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج، با اشاره به ترویج فرهنگ دعا در خانواده تصریح کرد: انسان باید در صورت امکان نوافل نمازهای واجب و دیگر امور مستحبی خود را در خانه انجام دهد تا سبب ایجاد فضایی معنوی در این نهاد مقدس شود و به لطف آن تمام اهل خانواده در مسیر رشد و تعالی قرار گیرند.

استاد حوزه علمیه، به پاسخ به شبهه ای مبنی بر این که گاهی از اوقات دعای انسان برآورده نمی شود پرداخت و تأکید کرد: گاهی مواقع انسان دعایش به استجابت نمی رسد؛ چرا که خدا در عوض آن نعمت دیگری به انسان عطا خواهد کرد بر این اساس بنده می بایست همواره خود را در ساحت دعا و تضرع در درگاه خداوند متعال ببیند./9464/ت302/س
ارسال نظرات