۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۶۵۴۶
حجت الاسلام طائب:

جریان انحرافی حاصل عمل‌ نکردن به شاخص‌ها‌ است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تابلوی جریان انحرافی امروز برای ما مشخص شده است، ادامه داد: این تابلو خلاف شاخص‌ها عمل کردن است.
حجت الاسلام طائب، استاد حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی طائب، استاد حوزه و دانشگاه، روز گذشته در همایش شاخص‌ها یا اشخاص در قزوین، با اشاره به این که نهی از تقلید و الگو گرفتن از پیامبر گرامی اسلام(ص) دو آموزه مورد اشاره در قرآن کریم است، گفت: در آیه ای قرآن دستور به تبعیت از امام مورد توجه قرار گرفته و در آیه ای دیگر نیز عدم تقلید از یهود را نیز مورد تأکید قرار داده است.

وی با اشاره به این که هر انسانی برای ادامه زندگی خود نیازمند یک الگو و روشی مناسبی است، افزود: نداشتن یک الگوی مناسب، زندگی در این عالم را با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهد ساخت.

حجت الاسلام طائب با اشاره به این که الگو باید همه شاخص‌ها را برخوردار باشد، تصریح کرد: باید توجه داشت که تقلید از افرادی که شاخص‌ها را ندارند درست نیست و نباید به دنبال آن رفت.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براین که نباید شاخص‌ها را گم کنیم، بلکه باید دراین کره خاکی به دنبال افرادی باشیم که از همه شاخص ها بهره مند باشند، ادامه داد: متأسفانه پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام مردم آن دوران شاخص اصلی را پیدا نکردند و شاخص را اشتباه گرفتند.

وی با اشاره به این که متأسفانه پس از رحلت پیامبر‌گرامی اسلام اشخاص به شاخص‌ها اعتبار می‌دادند، خاطرنشان کرد:  انتخاب انسان باید بر اساس شاخص ها باشد نه اشخاص و ولایت فقیه در کشور ما به عنوان مجمع شاخص ها است.

حجت الاسلام طائب، تبعیت از ولی فقیه را شرط تبعیت از حضرت ولی حضرت(عج) دانست و خاطرنشان کرد: ما در این عالم با چهار مقوله مرتبط هستیم که ارتباط با خود، با همنوع، با محیط طبیعی و ارتباط با غیر عالم از مسائلی است که هر انسانی همیشه با آنها در ارتباط است.

حجت الاسلام طائب با اشاره به این که متأسفانه در طول تاریخ افرادی که صاحب شاخص نبودند با افرادی که افراد صاحب شاخص اشتباه گرفته شدند و همین جا آغاز انحراف بود، ادامه داد: متأسفانه در برخی مقاطع امام با شاخص با امام فاقد شاخص اشتباه می شود که همین مسأله پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام به وجود آمد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که ولی فقیه یک واقعیت است نه یک کلمه، گفت: شاخص ما رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی فقیه زمان است و ایشان نیز خوب می دانند که نظام اسلامی را به کدام سو هدایت کنند.

حجت الاسلام طائب از ولی فقیه به عنوان مسیر وصول به حق یاد کرد و با بیان این که ولی فقیه دارای روشن بینی و بصیرت عمیقی است، ادامه داد: این بصیرت و روشن بینی الهام گرفته از زلال حقیقت است و با تکیه بر همین ویژگی خاص نظام اسلامی را به سوی سعادت و کمال رهنمون می سازد.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که جریان انحرافی امروز در حاشیه دولت قرار دارد، گفت: این جریان خود دولت و یا شخص رییس جمهور نیست، بلکه منظور معاونان رییس جمهور، وزرا، استانداران، فرمانداران و بخشداران هستند.

وی با بیان این که تابلوی جریان انحرافی امروز برای ما مشخص شده است، ادامه داد: این تابلو خلاف شاخص‌ها عمل‌کردن است.

حجت الاسلام طائب در بخش پایانی خود به سه دهه تلاش و سرمایه‌گذاری دشمنان نظام برای براندازی نظام اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: نظام سلطه پس از ارتحال امام خمینی(ره) فکر می کرد که عمر این نظام به پایان رسیده، اما خبرگان ملت با یک انتخاب ماندگار حضرت آیت الله خامنه ای را به عنوان رهبر انقلاب اسلامی انتخاب کردند و این اقدام ماندگار همه توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین به تلاش جریان فتنه در انتخابات 88 اشاره کرد و گفت: فتنه گران داخلی و خارجی در آن مقطع نیز همه توان خود را برای براندازی نظام به کار گرفتند، اما با روشنگری های مقام معظم رهبری و ولایت مداری ملت ایران آتش فتنه ها خاموش شد./950/پ202/س
ارسال نظرات