۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۵۶۶
رهبر شیعیان بحرین:

جلوگیری از برگزاری مراسم های مذهبی دشمنی با شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر دراز بحرین، اعترافات گرفته شده از متهمان را تحت تاثیر شکنجه و اکراه توصیف کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين نماز جمعه شهر دراز بحرين به امامت شيخ عيسي قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام صادق (ع) شهر دراز برگزار شد نسبت به مذاکره گروه های سیاسی با دولت بدون رضایت مردم هشدار داد و گفت: هر فردی نماینده خود به شمار می آید و از رای و اندیشه خاصی برخوردار است. هیچ کس حق ندارد خود را به جای مردم قرار دهد و تصمیمات خود را به آنان تحمیل کند.

وی افزود: هر فرد و گروهی که خود را نماینده مردم بداند و به تنهایی و بدون نظر و رضایت شهروندان به اقداماتی دست بزند به حق ملت تجاوز کرده و فعالیت های وی باطل است و اگر می خواهد به نمایندگی از مردم کاری بکند باید از آنان اجازه بگیرد.

آیت الله عیسی قاسم با تاکید بر اینکه هیچ فردی حق ندارد خود را نماینده مردم بداند و با دولت مذاکره کند اظهار داشت: همانگونه که در نماز جمعه هفته گذشته تاکید کردم فردی که بخواهد بدون اجازه مردم با دولت مذاکره کند در صدد آن است که رای و نظر خود را به شهروندان تحمیل کند و این کاری بسیار اشتباه و بی فایده است. بنده از همین منبر اعلام می کنم که هیچ گاه خود را نماینده تام الاختیار ملت نمی دانم و نظر خود را به آنان تحمیل نخواهم کرد.

رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: همگان می دانند که مدتی پیش، بنده به همراه جمعی از علمای بزرگ گرد هم آمده و بر عدم مذاکره با دولت به عنوان نماینده آنان تاکید کردیم. ما اعتقاد داریم که گروه های سیاسی باید به اتفاق نظر برسند و نتایج مذاکرات را در اختیار مردم قرار دهند.

وی یورش نظامیان به هیئت های حسینی را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: اهل بیت (ع) جایگاه ویژه ای در میان مسلمانان دارند، شیعیان نیز با اندیشه و اعتقاد به امامت و شادی و اندوه در تولد و شهادت شناخته می شوند. شیعیان در وطن یا غربت که باشند به مراسم های مذهبی می پردازند.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: تاریخ بحرین با اهل بیت (ع) گره خورده و مردم همواره در جشن و عزاداری آنان حضور فعالی داشته اند. جلوگیری از برگزاری این مراسم ها به مثابه دشمنی با شیعیان به شمار می آید، فشار به پیروان اهل بیت (ع) و جلوگیری از برگزاری جشن و عزاداری، تسلط اجباری بر ملت است که جهانیان و موسسه های بین المللی و حقوقی با این امر به شدت مخالف هستند.

خطیب جمعه شهر دراز با اشاره به ادامه بحران در بحرین بیان داشت: محاکمه ملت از سال های پیش تاکنون ادامه داشته و کودک و نوجوان و جوان و زن و مرد و عالم دین و پزشک و معلم و قشرهای مختلف کشور از این محاکمه ها در امان نبوده اند و رسانه ها در این شرایط بحرانی اعلام می کنند که اوضاع کشور آرام و به دور از جنجال است و نیازی به اصلاحات احساس نمی شود.

وی خاطرنشان ساخت: اگر گفته می شود که زمینه های اصلاحات در کشور مهیاست، پس چگونه است که محاکمه ها ادامه دارد، کارمندان از کار بیکار می شوند، آزادی ها از بین می روند، هیئت های حسینی سرکوب می شوند، از حضور مردم در نماز های جماعت و جمعه جلوگیری می شود و تدابیر شدید امنیتی بر کشور برقرار است.

آیت الله عیسی قاسم اعترافات گرفته شده از متهمان را تحت تاثیر شکنجه عنوان کرد و گفت: اعترافاتی که از متهمان گرفته می شود تحت تاثیر شکنجه و اکراه انجام می گیرد. این محاکمه ها سبب می شود تا جامعه از وجود جمع کثیری از جوانان و نخبگان محروم شود و چهره زنان و علمای بزرگی مخدوش خواهد شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات