۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۱۰۶۷۱۳
با بهره‌گیری از طلاب جوان؛

25 هزار دانش‌آموز مازندرانی زیر پوشش طرح تبلیغ چهره به چهره قرار گرفتند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه علمی فرهنگی وصال یار منتظر گفت: از ابتدای آغاز به کار این مجموعه تبلیغی، حدود 25 هزار نفر از دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان مدارس شش شهر مازندران زیر پوشش طرح تبلیغ چهره به چهره قرار گرفتند.
تبليغ چهره به چهره
حجت الاسلام سید رسول هاشمی، مسؤول مؤسسه علمی فرهنگی وصال یار منتظر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که این مؤسسه با ماهیتی کاملاً حوزوی با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی برنامه های تبلیغی خود را از مهر ماه سال گذشته در استان آغاز کرده است، گفت: از ابتدای آغاز به کار این مجموعه تبلیغی، حدود 25 هزار نفر از دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان مدارس شش شهر مازندران زیر پوشش طرح تبلیغ چهره به چهره قرار گرفتند.

وی، پرورش نیروی انسانی کارآمد در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، جذب دانش آموزان ممتاز مقطع راهنمایی و پرورش آنها با فرآیند معرفت سازی زیر نظر جمعی از طلاب جوان، متعهد و متخصص را بخشی از مهم ترین اهداف این مؤسسه فرهنگی تبلیغی عنوان کرد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این که فعالیت های این مجموعه تبلیغی در دو محور آموزش و پرورش دنبال می شود، تصریح کرد: روش فهم قرآن، درس های معرفتی شامل عقاید، اخلاق، آداب، حلقه های مطالعاتی و تحقیق و پژوهش از جمله مهم ترین برنامه های این مجموعه در بخش آموزش است.

مسؤول مؤسسه علمی فرهنگی وصال یار منتظر، نشست های صمیمی و محفل انس، مهارت های زندگی و مشاوره، برگزاری برنامه های اردویی و ورزشی را از دیگر برنامه های این مجموعه تبلیغی بیان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اعزام مبلغ در فصول تبلیغی به مدارس را از جمله مهم ترین برنامه های این مؤسسه تبلیغی اعلام و بیان داشت: بهره گیری از روش تبلیغی قرآن کریم با عنوان «سخن حکیمانه، موعظه دوستانه» معارف دینی را جهت رشد و ارتقای تربیت دینی دانش آموزان با مبانی و معارف دینی در این قسمت در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام هاشمی به «فصل استمرار» با موضوع طرح روحانی مدرسه به عنوان یکی دیگر از برنامه های مؤسسه فرهنگی و تبلیغی در سطح مدارس استان اشاره کرد و گفت: این طرح با هماهنگی معاونت پرورشی همزمان با شروع سال تحصیلی در راستی استمرار امر تربیت با برنامه از پیش تعریف شده در سطح مدارس اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این فصل مربیان با حضور درکلاس، معارف دینی شامل عقاید، اخلاق و آداب را در قالب آموزش، پرسش و پاسخ اجرا کرده ودر فضای مملو از محبت و دوستی با دانش آموزان بحث و گفت و گو می کنند.

حجت الاسلام هاشمی، حضور طلاب جوان با ایمان، با امید، با ابتکار و آشنا به نیازهای جوانان، استمرار طرح به مدت پنج سال، ارتباط مستمر با خانواده دانش آموزان و همکاری نزدیک با آموزش و پرورش را از جمله اهمیت این طرح اعلام کرد.

وی ادامه داد: رفع مشکلات فرهنگی در عرصه دانش آموزان به منظور واکسینه کردن رفتار، گرفتار و اندیشه دانش آموزان در برابر تهاجم فرهنگی غرب به طور ویژه در دستور کار این مجموعه تبلیغی قرار دارد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این که در این طرح تبلیغی طلاب حوزه علمیه با اشاره به مأموریت های تعیین شده برای آنها از قم به محل تبلیغی خود در استان اعزام می شوند، تصریح کرد: از ابتدای آغاز به کار این طرح تاکنون شش شهرستان مازندران زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.

وی از افزایش تعداد شهرهای مازندران برای اجرای این طرح تبلیغ چهره به چهره خبر داد و بیان داشت: خوشبختانه زمینه در مناطق غرب استان که بیشتر مورد توجه هجوم فرهنگ های بیگانه است فراهم شده که به زودی این طرح درآن مناطق نیز اجرایی می شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این که سؤوالات طرح شده از سوی دانش آموزان هم نگران کننده و هم امبد بخش است، بیان داشت: اگرزمینه ارتباط مناسب روحانیت با دانش آموزان در سطح مدارس بیشتر فراهم شود و اعتماد میان این دو قشر حاکم شود، دانش آموز به راحتی با روحانی مبلغ ارتباط برقرار خواهد کرد.

وی با بیان این که طلاب جوان مربی این طرح در حال حاضر هر دو هفته یک بار از قم به شهرستان های مورد نظر مازندران هجرت می کنند، خاطرنشان کرد: علیرغم همه مشکلات و سختی های موجود در روند اجرای این طرح، اما طلاب و روحانیان با عشق و علاقه بسیار این طرح را ادامه می دهند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این که در این طرح دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت مورد توجه است، خاطرنشان کرد: در هدف کوتاه مدت، به دنبال خنثی کردن توطئه های دشمنان در خصوص جدایی و دوری نسل جوان از روحانیت هستیم.

مسؤول مؤسسه «وصال یارمنتظر» با بیان این که مبلغان دراین این طرح به بسیاری از سؤالات و شبهات دانش آموزی نیز پاسخ می دهند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تبلیغ چهره به چهره می تواند زمینه تعیمق باورهای دینی در نسل جوان و نوجوان جامعه را فراهم کند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این که در اجرای این طرح دو برنامه تبلیغ محور و مربی محور در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در بخش تبلیغ محور، مبلغان حوزه علمیه از ایام تبلیغی همانند ماه محرم، ایام ماه مبارک رمضان و فاطمیه به فعالیت های تبلیغی در سطح مدارس می پردازند.

مسؤول مؤسسه «وصال یار منتظر»، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی معرفی کرد و ادامه داد: اگر فرهنگ و فکر جوانان جامعه ما مدیریت شود در سایر زمینه نیز شاهد یک تحول عظیم خواهیم بود.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این که ادعاهایی که در خصوص دین گریز بودن نسل جوان جامعه ما از سوی برخی افراد بیان می شود صحیح نیست، ادامه داد: جوانان جامعه ما دین طلب هستند و این مستلزم تبیین مفاهیم دینی به گونه ای صحیح و قابل فهم برای یک جوان است.

وی با اشاره به این که جریان روحانیت ایجاد کننده انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر عهده روحانیت است./950/پ202/س
ارسال نظرات