۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۷۴۰
مسؤول بسیج طلاب خوزستان:

نقش حوزه‌های علمیه در تحول فرهنگی جامعه ستودنی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: حوزه‌های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ایجاد تحول فرهنگی در کشور نقش مؤثری را در فرهنگ‌سازی داشته است که این مسأله ستودنی و غیر قابل توصیف است.
حوزه علميه
حجت الاسلام خداداد الیاسی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، فرهنگ‌سازی صحیح در جامعه را بسیار مهم برشمرد و افزود: یکی از اهداف مهم انبیا و اولیایالهی فرهنگ سازی صحیح در جامعه و تبیین آن برای مردم بود.

وی، دیدگاه اسلام به تعالیم دینی را رویکردی فرهنگ ساز دانست و اظهار داشت: دین اسلام با راهکار های اساسی خود همواره سعی در فرهنگ سازی صحیح در جامعه داشته است؛ چرا که فرهنگ سازی صحیح در جامعه تأثیر بیشتری نسبت به تربیت شخصی فرد دارد.

حجت الاسلام الیاسی، در ادامه به برخی از مصداق فرهنگ سازی در دین اسلام اشاره کرد و اذعان داشت: رهنمود های قرآن جنبه فرهنگ سازی اجتماعی دارد؛ به طور مثال در مورد نماز قرآن کمتر فرموده نماز بخوانید بلکه بیشتر بر این نکته تأکید کرده که نماز را بپادارید.

وی، نقش روحانیان و حوزه های علمیه را در ایجاد تحولی فرهنگی بسیار مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش روز افزون حوزه های علمیه می توان با تبادل نظر و ایجاد اتاق فکر جهت اعزام مبلغان به مناطق محروم به حل مشکلات مربوط به این مناطق بپردازیم.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خوزستان، با بیان مشکلات فرهنگی موجود در استان خوزستان، تأکید کرد: بزرگترین مشکل این استان فقر فرهنگی است که ناشی از عدم حضور مبلغان در نقاط مختلف استان به خصوص روستا ها و مناطق محروم است.

وی، با اشاره به راهکارهای پیش رو در حل این مشکل تصریح کرد: بدون شک آنچه در این مقطع زمانی ضرورت دارد این است که مسؤولان فرهنگی استان با وحدت و هماهنگی جهت تحول فرهنگی در سطح استان تلاش کنند.

حجت الاسلام الیاسی، حرکت در مسیر تحول فرهنگی را کاری عظیم توصیف کرد و گفت: حرکت در مسیر ارتقای فرهنگی جامعه از تحول در مسیر اقتصادی و عمرانی ارزشی و به تبع نتایج بهتری خواهد داشت.

وی با بیان تأثیرات ضد فرهنگی غرب در جامعه کنونی تصریح کرد: هجمه‌های فراوان دشمن با عنوان جنگ نرم در جامعه امروزی بیداد می‌کند؛ از این رو مسؤولان فرهنگی لازم است تا با برنامه‌ریزی صحیح و متداول به ریشه‌کن کردن این معضل بزرگ اجتماعی بپردازند.

حجت الاسلام الیاسی، وجود ساختمان مسجد در یک منطقه را عاملی مهم در فرهنگ‌سازی مثبت در آن منطقه توصیف و خاطرنشان کرد: توسعه مساجد در مناطق محروم تأثیر بسزایی در رشد فرهنگی مردم آن منطقه می تواند به دنبال داشته باشد.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خوزستان، در پایان سخنان خود تأکید کرد: ائمه جماعت با تسلط به علم روز دنیا، داشتن فن بیان بالا و اشراف کامل به نیازهای مردم در یک منطقه به پاسخ شبهات آنها و بیان احکام شرعی جهت آشنایی بیشتر با مسایل دینی بپردازند./9464/ت302/س
ارسال نظرات