۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۰۶۸۷۵
یک نویسنده و پژوهشگر:

گریز از ولایت نقطه انحراف و سقوط در هر منکری است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم اسلامی گفت: باور ما این است که ثبات و عزت و ماندگاری ما در تبعیت از ولایت است، آنچه باعث عناد دشمنان با ما و استقلال و آزادی و حریت کشور است، سایه حاکمیت ولایت دینی است.
ولايت فقيه/1
حشمت الله قنبری همدانی، استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص ولایت‌‌پذیری در عصر غیبت اظهار داشت: نقطه انحراف و سقوط در هر منکری، گریز از ولایت است، هر‌گاه رابطه مردم در هر قله‌ای از عظمت که باشند با ولایت قطع شود به هلاکت می افتند.

وی افزود: مهم حاکمیت قرآن به عنوان کلام وحی است و تفاوتی ندارد که امام معصوم حاکم باشد یا نایب او؛ هر امامی دعوای حاکمیت امر و نهی خدا را دارد امام حق است هرچند انسان های ناصواب سنگ اندازی کنند. انقلاب اسلامی و جریان ولایت دینی، همچون قطاری است که رو به حرم معصوم(ع) در حرکت است؛ از این رو ممکن است انسان های مختلفی با عقاید انحرافی هم در آن حضور یابند اما در هر صورت قطار مسیر خود را به سوی مقصد ادامه می‌د‌هد.

این استاد حوزه و دانشگاه، امامتی که تمام ارکان و رفتارهایش بر مبنای حق است؛ اما حاکمیت قرآن را نمی‌پذیرد، باطل خواند و گفت: امروز به امام معصوم دسترسی نداریم؛ اما بر اساس هدایت امام، جانشینی داریم که دغدغه و خواست او، حاکمیت قرآن است؛ از این رو همان وظیفه و تکلیفی که در برابر معصوم بر عهده ما است، نسبت به جانشین او هم هست.

این پژوهشگر علوم اسلامی با اشاره به این‌که گذشته از هدایت معصوم، ولی فقیه به شهادت هشتاد مجتهد بر جامعه ولایت دارد، ابراز داشت: هرکه در مقابل ولی برای خود حقی قائل باشد و اما و اگر کند، طاغوت است، نظام ولایت فقیه، یک امام دارد و بقیه مأموم اعم از بالاترین رده های مسؤولان تا مردم عادی همه مأموم هستند.

قنبری تصریح کرد: جریان التقاطی و انحرافی از همان آغاز، به خدا قائل بودند ولی پیامبر(ص) را انکار می کردند، پس از پیامبر نیز ادعا کردند خدا و پیامبر(ص) را قبول دارند؛ اما امامت حضرت علی(ع) را نمی پذیرند، همین جریان امروز هم با ادعای پذیرش صرف ولایت معصوم، سعی در حذف ولایت غیرمعصوم دارد.

وی خاطرنشان کرد: باور ما این است که ثبات و عزت و ماندگاری ما در تبعیت از ولایت است، آنچه باعث عناد دشمنان با ما و استقلال و آزادی و حریت کشور است، سایه حاکمیت ولایت دینی است.

وی یادآور شد: همه ما مأموم هستیم و تا زمانی که ولایت‌ مدار باشیم، اهل صلح و ثباتی خواهیم بود در غیر این صورت در خط طاغوت قرار داریم./930/ت302/س
ارسال نظرات