۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۴۱۶
امروز؛

گردهمایی ائمه جمعه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران در سال جدید با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در ساری برگزار شد.
گردهمايي ائمه جمعه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نخستین گردهمایی ائمه جمعه استان در سال جدید امروز با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی از اعضاء دفتر مقام معظم رهبری، استاندار و برخی از مدیران اجرایی استان در ساری برگزار شد.

حجت الاسلام محمد قاسمی، رییس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران در این گردهمایی، نماز جمعه را بسترساز تربیت دینی در جامعه دانست و گفت: نماز جمعه یک جایگاه تشریفاتی نیست، بلکه از یک جایگاه رفیعی در نظام اسلامی برخوردار است.

وی به نقش و اهمیت نماز جمعه در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: نماز جمعه در صدر اسلام نیز مورد تأکید پیامبر گرامی اسلام بوده است.

امام جمعه موقت ساری، نماز جمعه را یکی از رویش های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: نماز جمعه بهترین پایگاه برای وحدت و همدلی مردم و نیز خنثی سازی توطئه های دشمنان نظام است.

وی با بیان این که در حال حاضر 700 تریبون نماز جمعه در سراسر کشور فعال است، بیان داشت: در مازندران نیز 32 خطیب جمعه هر هفته این نماز پرفیض را در شهرهای مختلف استان اقامه می کنند و امروز حمایت از برپایی این نماز عبادی و سیاسی سبب تقویت نظام اسلامی خواهد شد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را سبب عصبانیت و هراس دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام قاسمی با تأکید براین که هیچ گاه نباید سنگر نماز جمعه را خالی کنیم، بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش خود را برای تضعیف این جایگاه به کار گرفته اند، اما همواره با حضور گسترده مردم شکست خوردند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که همه رسانه های دنیا هر هفته به خطبه‌های نماز جمعه نگاه می کنند، گفت: اهمیت نماز جمعه در نظام اسلامی بسیار بالا است و نباید آن را سبک بشماریم، بلکه باید همه توان خود را در جهت تقویت آن بکار گیریم.

حجت الاسلام قاسمی همچنین با تأکید بر فراهم‌کردن حضور بیشتر نسل جوان در صفوف نماز جمعه، تصریح کرد: دشمنان نظام تلاش می‌کنند تا نسل جوان ما را نسبت به این جایگاه دینی و سیاسی دور کنند و این هنر مسؤولان برگزاری نماز جمعه است که با ارتباط بیشتر با جوانان آنها را به شرکت در نماز جمعه تشویق کنند.

وی، جایگاه نماز جمعه را جایگاه امامت و ولایت برشمرد و تصریح کرد: به همین دلیل است که نظام سلطه بیش از سه دهه است که همه توان خود را برای تضعیف این پایگاه مهم عبادی و سیاسی را در دستور کار گرفته است.

حجت الاسلام قاسمی، صدمه زدن به جایگاه نماز جمعه را تضعیف جایگاه ولایت دانست و خاطرنشان کرد: آحاد جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا جایگاه نماز جمعه هر روز در نظام اسلامی تقویت شود.

وی، تقویت جایگاه نماز جمعه را تقویت جایگاه ولایت و امامت در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: ملت ایران بیش از سه دهه از جایگاه ولایت با همه توان خود محافظت کردند و هیچ گاه اجازه تعرض دشمن به این جایگاه رفیع را دادند و نخواهند داد.

رییس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، بیعت مجدد با مقام معظم رهبری و حمایت همه جانبه ائمه جمعه استان از اصل ولایت فقیه و محکوم کردن توطئه های دشمنان نظام در تضعیف این جایگاه مهم نظام اسلامی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش بزرگ اعلام کرد.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه اصل ولایت فقیه استوار است، گفت: ولایت فقیه یکی از مهم ترین ارکان نظام اسلامی را تشکیل می دهد.

امام جمعه موقت ساری، تبعیت محض از ولایت فقیه را یک تکلیف عمومی دانست و با بیان این که امروز آحاد جامعه اسلامی در برابر ولایت فقیه مسؤول هستند، افزود: مشروعیت مدیران و مسؤولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به واسطه التزام عملی آنها نسبت به ولایت فقیه است.

وی با اشاره به این که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب همه تلاش خود را برای تضعیف جایگاه ولایت فقیه به کار گرفته اند، گفت: اما با وجود همه این توطئه ها جایگاه ولایت در جامعه اسلامی از مقام رفیعی برخوردار است./950/پ202/س
ارسال نظرات