۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۴۵۷

خصائص الامراء منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب خصائص الامراء، تبیین ویژگی‌های پیشوایان معصوم‌(ع) همراه با دانش‌نامه‌ها و دل‌نوشته‌های مهدوی منتشر شد.
خصائص الامرا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب خصائص الامراء، تبیین ویژگی‌های پیشوایان معصوم‌(ع) همراه با دانش‌نامه‌ها و دل‌نوشته‌های مهدوی اثری از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود بحرالعلوم میردامادی منتشر شد.

آئینه زیبایی‌ها، وظایف موعودیان، مهریار محور مودتها و دانشگاه عاشورا و ظهور از مهم‌ترین مطالب این اثر است که مجمع مطالعات و تحقیقات مسائل جهانی مهدویت، وظیفه تهیه و تنظیم آن را به عهده داشته است.

در بخش تبیین ویژگی‌های پیشوایان معصوم‌(ع) از آیات و روایات، پیرامون مقام «اُمراء منتخب» با استفاده از کلام خدای متعال و از پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه اطهار‌(ع) در موضوع این انتخاب، ویژگی‌ها و خصائص آن، از جمله ویژ‌گی حیات‌بخشی و سعادت‌آفرینی ولایت در جامعه بشری سخنانی آورده شده است.

صلاة خاشعین، پیروی از سابقان، مدد گرفتن از رسالت و امامت، عبادت بی‌دستور، شناخت نمایندگان خدا، استواری در راه ولایت، ابواب معارف الهیه، مهدویت و بقای توحید، گروه رستگاران، صلاة ذریّه، قطب بشریت، سؤال شب معراج، شهر ولایت مأمن اهل ایمان، آب و حیاتبخشی آن از مهم‌ترین مطالب این بخش است.

در بخش دوم این اثر، چهار مقاله «آیینه زیبایی‌ها»، «چشم خدا می‌بیند»، مهدویت و اطلاع‌رسانی» و «با که بگویم؟» به چشم می‌خورد که در مقاله مهدویت و اطلاع‌رسانی می‌خوانیم: «ما حق نداریم عقیده خودمان را به هیچ‌کس تحمیل کنیم، اما حق داریم به همه مردم دنیا و محققان عالم، پیشنهاد تحقیق داده و آنها را در این مسیر یاری رسانیم».

این نوشتار اطلاع‌رسانی در موضوع اسلام، معرفت خدا، رسول‌(ص) و ائمه اطهار‌(ع) را یک واجب دینی و زکات علم می‌داند و آورده است: «در مکتب انتظار، علم‌آموزی ممنوع نیست، تحقیق و بررسی مردود نیست، بلکه برخلاف روش سران حکومت‌های استعمار و سیاست‌های شیطانی، یک امر واجب است».

وظایف موعودیان از دیگر بخش‌های این کتاب است که در آن مقاله‌ای با عنوان «با شما می‌گویم» به درخواست مسؤولان کنفرانس عدالت و منجی‌گرایی در آمریکا به چشم می‌خورد که در بخشی از آن می‌خوانیم: «بشر همواره در اجرای قوانین عبادت و دستورالعمل‌های عدالت، از خود ضعف نشان داده است».

یگانه نگاهبان، کلمات نجات‌بخش، سیمای مهدویت در قرآن و اروپا در انتظار از دیگر مطالب وظایف موعودیان است که در عنوان آخر به توصیف شیعه پرداخته شده و آمده است: «شیعه کسی است که از امام علی‌(ع) پیروی می‌کند و بادهای مخالف، بلندگوهای دشمن، نعره‌های استعمار، هجوم استثمار در عقیده او هیچ‌گونه خللی ایجاد نمی‌کند».

در بخش مهریار محور مودتها نیز مطالبی چون مهریار محور مودتها، نوید پیامبران بر مصلح آخرالزمان، پرتو نور هو اشراق رب، امام مهدی‌(ع) نشاط روزگاران و مهدی‌(عج) قطب جهان هستی، پیرامون محبت قلبی نسبت به حضرت بقیةالله الاعظم(عج)، میعاد ظهور و نور افشانی، علت انحطاط مسلمانان، معرفت‌یابی و عوامل شناخت آن ذکر شده است.

دانشگاه عاشورا و ظهور بخش آخر این کتاب را به خود اختصاص داده است که نگارنده آن تصریح می‌کند که نوشتار این بخش را در یک سفر تبلیغی در محرالحرام 1426 فراهم آورده است، گاه ار روز اول خلقت انسان و سخن ملائکه و پاسخ خداوند متعال سخن گفته و گاهی به وقایع عاشورا اشاره داشته و گاه از ضربه زدن‌های منافقان به دانشگاه عاشورا یاد کرده است.

گفتنی است، کتاب خصائص الامراء در قطع وزیری، 432 صفحه، تیراژ 3 هزار نسخه و به قیمت سه هزار و سیصد تومان از سوی مؤسسه فرهنگی انتشاراتی بهار قلوب منتشر شده است. /920/ن601/ع

ارسال نظرات