۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۵۸۳
معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان:

مقابله با تبلیغات رسانه‌های غربی اولویت کار مبلغان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان این‌که مقابله با تهاجم فرهنگی و تبلیغات رسانه‌های غربی جهت انحراف افکار جوانان باید مهم‌ترین دغدغه مبلغان در امر تبلیغ قرار گیرد، خاطر نشان کرد: مقابله با تبلیغات ضد شیعی شبکه های ماهواره ای اولویت کار مبلغان قرار گیرد.
حجت الاسلام محمد آل مبارک، معاون تبليغ دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه خوزستان
حجت الاسلام محمد آل مبارک، معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ایجاد فاصله بین امتحانات پایان ترم و آغاز سال تحصیلی جدید را آفتی برای طلاب دانست و اظهار داشت: نگارش برنامه ای صحیح جهت بهره وروی کامل از فرصت تعطیلات تابستان از سوی طلاب ضروری است که سبب موفقیت آنها در امور تحصیلی و تبلیغی خواهد شد.

وی، به تعطیلات تقویمی فراوان در طول سال تحصیلی اشاره و تصریح کرد: با توجه به تعطیلات موجود در کشور، میزان تحصیل مفید طلبه کاهش می یابد؛ از این رو باید مسؤولان مربوطه با اتخاذ تدبیری مناسب و تدوین برنامه ای جامع به حل این مشکل بزرگ کمک کنند.

حجت الاسلام آل مبارک، به ضرورت نظارت مدیران حوزه‌های علمیه بر تعطیلات تابستانه طلاب تأکید کرد و افزود: مسؤولان مدارس علمیه با تشکیل دوره‌های فشرده در ایام تابستان به آسانی می توانند اوقات فراغت طلاب را غنی‌سازی کنند؛ البته این مسأله همکاری اساتید حوزه علمیه را می طلبد.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان این‌که باید در برنامه ریزی مناسب از سوی مدیران مدارس علمیه، نشاط طلاب نیز مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: به عنوان مثال طلاب می توانند پس از استراحتی یک ماهه و رفع خستگی سال تحصیلی گذشته، در کلاس‌های درسی تابستانه شرکت کنند.

حجت الاسلام آل مبارک، مقابله با تهاجم افکار دو فرقه ضاله وهابیت و بهائیت از طریق ماهواره ها را مهمترین دغدغه مبلغان در امر تبلیغ دانست و خاطر‌نشان کرد: تنوع قومیتی در خوزستان سبب شده تا دشمنان مذهب حق شیعه، در صدد انحراف شیعیان این استان نسبت به معارف اهل بیت باشند و مبلغان باید با همه قوا به مقابله با این توطئه استکبار بپردازند.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، با تأکید بر آشنایی مبلغان با شبهات و ضروریات هر منطقه، ابراز داشت: در هر منطقه از استان امکان فعالیت ترویج دهندگان فرق و ادیان مختلف وجود دارد که مبلغان می باید با استفاده از تجربه‌های اساتید خود به مقابله با جریانات ضاله بپردازند تا از این طریق بتوانند بر فرق و تعالیم غلط دشمن غلبه کنند.

وی، در پایان سخنان خود هدف دشمن از تبلیغات را تخریب افکار جوانان نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: حضور مبلغان در جامعه در این برهه حساس زمانی باید بیش از پیش افزایش یابد که امسال متأسفانه به دلیل نبود بودجه مالی مربوطه این امر با ضعف ها و مشکلات بسیاری همراه بود. /9464/ت302/س
ارسال نظرات