۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۸۶۲۰
مسؤول ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران:

اخلاق و پایبندی به ارزش‌ها‌ در عرصه روابط عمومی‌ ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ارتباطات حوزه های علمیه خواهران، بر لزوم حاکمیت اخلاق و پایبندی به ارزش ها در روابط عمومی‌ها تأکید کرد.
روابط عمومي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مریم الاهی پور، مسؤول ارتباطات حوزه های علمیه خواهران، صبح امروز در کارگاه آموزشی رابطین خبری مدارس علمیه خواهران خوزستان که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان برگزار شد، به پیشینه روابط عمومی در سطح ارگان ها و سازمان های جهان اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع روابط عمومی در سطح نهادها و سازمان های جهانی از صد سال قبل توسط یک خبرنگار آمریکایی در جهان مطرح شد.

این فعال عرصه حوزوی، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: بعد از مطرح شدن موضوع روابط عمومی در سطح جهان توسط این خبرنگار آمریکایی، انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی هم در صدد ایجاد روابط عمومی در نهادها و مراکز اجرایی و دولتی خود شدند.

وی، نقش تبلیغات و ارتباطات را در برهه کنونی بسیار کلیدی و اساسی خواند و گفت: تبلیغات مجموعه کوچکی از روابط عمومی ها است که در دنیای ارتباطات در عین این که بحثی کوچک به شمار می آید، تأثیر فراوان و مثمرثمری را در بحث انعکاس اخبار دارد.

مسؤول ارتباطات حوزه های علمیه خواهران، با تأکید بر این که در فضای کاری روابط عمومی ها، باید اخلاق و پایبندی به ارزش ها حاکم شود، اذعان داشت: روابط عمومی هنگامی یک مجموعه موفق و شکوفا است که فعالیت های خود در راستای انعکاس خبر را با اخلاقی اسلامی و پایبندی به ارزش های کاری انجام دهد.

این فعال عرصه حوزوی، به انواع روابط عمومی در سطح جهان اشاره و تصریح کرد: الکترونیکی، سایبری، مجازی و اینترنتی از جمله روابط عمومی هایی هستند که در دنیای امروزی کاربردهای فراوانی در راستای انعکاس درست اخبار دارند.

الاهی پور، تأکید کرد: تحقیق، برنامه ریزی، ارتباط بین مخاطب و نهاد و گفت و گو با مخاطب برای رسیدن به هدف از چهار رکن اصلی روابط عمومی به شمار می ایند.

مسؤول ارتباطات حوزه های علمیه خواهران، خاطرنشان ساخت: ارایه مشاوره به مدیران ارشد سازمان ها از وظایف برون سازمانی روابط عمومی ها و سیاست گذاری و برنامه ریزی برای سازمان ها از وظایف درون سازمانی روابط عمومی ها تلقی می شود.

الاهی پور در پایان سخنان خود، تصریح کرد: صداقت و راستگویی، اطلاع رسانی به موقع، انصاف در انتقال اخبار، شفاف سازی در برابر بیگانگان، رعایت امنیت جامعه، استفاده از بهترین ابزار و تحمل انتقادات از بایدهای روابط عمومی ها و خودداری از انتشار اخبار محرمانه، پرهیز از تهمت و دوری از ظلم و ستم از نبایدهای یک روابط عمومی منجسم و فعال است./9461/پ202/س
ارسال نظرات