۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۶۶۷
به دلیل توهین به شیعیان بحرین؛

جلسات گفت وگوی ملی آل خلیفه به جنجال کشیده شد

خبرگزاری رسا ـ توهین نماینده پارلمان بحرین به شیعیان این کشور، جلسه روز گذشته گفت وگوی ملی را به جنجال کشاند.
درگيري در جلسات گفت وگوي ملي بحرين خروج هيئت الوفاق اسلامي بحرين در اعتراض به توهين به شيعيان
به گزارش خبرگزاری رسا، جلسات روز گذشته گفت وگوی ملی بحرین که از روز جمعه آغاز شده است به دلیل توهین یکی از حاضران در این مذاکرات به شیعیان به جنجال کشیده شد.

جاسم السعیدی از نمایندگان پارلمان بحرین که بیش از این نیز به شدت به امام خمینی (ره)، ولایت فقیه و شیعیان جهان تهاجم کرده بود، در جلسات روز گذشته گفت وگوی ملی که به بررسی دادن تابعیت به بیگانگان از سوی نظام آل خلیفه اختصاص داشت از واژه «رافضی» به جای شیعیان استفاده کرد و شیعیان بحرین را بیگانه های خواند که تابعیت این کشور را دریافت کرده اند.

این سخنان با واکنش فوری حاضران در جلسات مواجه شد، به طوری که نزاع لفظی میان برخی از حاضران در جلسه با السعیدی رخ داد و هیئت جمعیت الوفاق اسلامی نیز در اعتراض به این سخنان از صحن جلسات خارج شد.

خالد بن علی آل خلیفه، وزیر دادگستری بحرین از حاضران در جلسه به دلیل سخنان زشت نماینده پارلمان عذرخواهی کرد و ادبیات وی را زشت و به دور از اخلاق خواند.

خلیفه الظهرانی، رئیس گفت وگوهای ملی بحرین نیز از توهین جاسم السعیدی به شهروندان شیعه به شدت انتقاد کرد.

هیئت جمعیت الوفاق اسلامی حاضر در این مذاکرات ضمن محکومیت شدید توهین جاسم السعیدی به قشر بزرگ ملت بحرین، از تصمیم این جمعیت برای کناره گیری کلی از این گفت وگوها خبر داد.

خلیل المرزوق، رئیس این هیئت ضمن انتقاد شدید از روند مذاکرات تاکید کرد: جمعیت الوفاق از ابتدا نسبت به کارآمدی این گفت وگوها شک و تردید داشت و با حضور در این جلسات به بی نتیجه بودن مذاکرات اطمینان کامل دست یافت و پس از جلسه ای که برگزار خواهیم کرد نسبت به ادامه یا کناره گیری کامل از این گفت وگوها تصمیم خواهیم گرفت.

گفتنی است جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، امشب در خصوص آخرین نتایج گفت وگوی ملی کنفرانس خبری برگزار می کند./980/ب902/گ
ارسال نظرات