۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۶۷۵
مدیر تبلیغات اسلامی گلستان:

رعایت عفاف و حجاب تضمین کننده سلامت اجتماعی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که حجاب و عفاف عاملی برای شخصیت زن و تأمین و تضمین کننده امنیت روحی و روانی و اجتماعی او است، گفت: امروز هیچ مسأله‌ای از مسائل اجتماعی به اندازه پرداختن به عفاف و حجاب اهمیت ندارد.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی‌نژاد، مدیر تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در کرسی آزاد اندیشی عفاف وحجاب که در گرگان برگزار شد، زن را جلوه‌ای از جمال، محبت، خلاقیت و ربوبیت الهی و رکن اساسی در تعلیم و تربیت دانست و افزود: اگر زنان به این منزلت واقف شوند و در پاسداری از آن بکوشند فرایند تربیتی و شخصیتی آنان و همه اجتماع سالم مانده و بخوبی پیش می‌رود.

وی افزود: عدم رعایت حجاب و عفاف افزون بر سست شدن بنیان خانواده، رواج بی بند و باری، پایین آمدن بهره‌وری نیروهای انسانی، شیوع انواع بیماری های روانی، از بین رفتن قدرت تفکر و تأمل را در پی دارد و رعایت آن می تواند از بسیاری ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کند.

حجت الاسلام ولی نژاد به اهمیت حجاب در ایران اسلامی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه راه های مختلفی وجود دارد، از جمله این که همه دستگاه‌ها موضوع حجاب و عفاف را در اولویت برنامه‌های خود قرارداده و روش‌های اجرایی و ضوابط خاص در مورد پوشش و نوع لباس را ابلاغ کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که حجاب و عفاف عاملی برای شخصیت زن و تأمین و تضمین کننده امنیت روحی و روانی و اجتماعی او است، گفت: امروز هیچ مسأله‌ای از مسائل اجتماعی به اندازه پرداختن به عفاف و حجاب اهمیت ندارد.

وی با تأکید بر این که حجاب یکی از مهم‌ترین مسائل ارزشی در عرصه امور فرهنگی است، ادامه داد: تربیت دینی و نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف راه‌گشای جامعه به سوی حیات طیبه است.

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بـشرى و بـه ویژه جوامع اسلامى مطرح اسـت که در اصل یک فرهنگ بوده و دین بر آن صحه گذاشته و آن را تأیید کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، عزت و حیات و آبروی هر زنی را در گرو حجاب معرفی کرد و حضور وی را در اجتماع ضروری دانست و تصریح کرد: هرگاه زنان، بلندای مقام و رسالت اصلی خود را درک کرد و در رشد شخصیت خود اهتمام ورزید منزلت و محبوبیت آنان حفظ شده، اجتماع در سلامت خواهد زیست و ناهنجاری‌ها کمتر بوده است.

حجت الاسلام ولی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر زنان جامعه باحجاب باشند، هم مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می‌مانند و هم در جامعه، سلامت خانوادگی حفظ خواهد شد و محیط خانواده تحت تاثیر خودنمایی‌‌های عده‌ای از زنان بدحجاب و بی‌حجاب قرار نمی‌گیرد و هم مراکز اجتماعی هم در کمال سلامت رفتاری خواهند بود و بزهکاری‌های اجتماعی به حداقل خواهد رسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که دشمن در کمین جوانان ما نشسته است، اظهار داشت: همه کشورهای اسلامی به ویژه ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر مورد شدیدترین تهاجم‌های فرهنگی قرار دارد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی با امکانات بسیار گسترده به شدت می‌کوشد ارزش‌های معنوی و اخلاقی و اعتقادات دینی را زیر سؤال ببردو جوانان را از معارف الهی دور سازد و ارزش‌های اخلاقی و دینی را وارونه جلوه دهد و به جای آنها ضد ارزش‌ها را ارزش وانمود کند و جامعه را به آن سمت و سو ترغیب کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات