۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۸۸۵۹
آیت الله حیدری:

شورای نگهبان در مسائل انتخاباتی نسبت به فتنه گران 88 و جریان انحرافی ترحم نکند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری شورای نگهبان را تضمین کننده استمرار خط انقلاب و ولایت فقیه دانست و با تأکید بر این که شورای نگهبان از حضور افراد فتنه گر در مجلس خودداری کند، گفت: مسؤولان ولایی شورای نگهبان در مسائل انتخاباتی نسبت به فتنه گران 88 و جریان انحرافی تسامح و ترحم نکنند.
آيت الله حيدري امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه های نمازجمعه کوت عبدالله خوزستان، با گرامی داشت سالروز ولادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج)، به فضایل و کرامات نورانی ایشان اشاره کرد.

امام جمعه موقت اهواز‌ خاطرنشان ساخت: زمانی که پیامبر اکرم(ص) به معراج رفتند همه ائمه اطهار‌(ع) را در قالب نور مشاهده کردند که نورانیت و روشنایی حضرت مهدی(عج) مانند ستاره‌ای پر نور و مشتعل‌تر از دیگر ائمه(ع) بود.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)‌ تأکید کرد: امام صادق(ع) در این حدیث نقل می‌کنند که ‌اگر دوران ظهور امام زمان(عج) را درک می کردند خدمتگزار ایشان می‌شدند‌. که نشان‌دهنده بزرگی و عظمت حضرت حجت بن الحسن(عج) است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با گرامی‌داشت روز بیست و ششم تیرماه آغاز کار شورای نگهبان، تصریح کرد: نظارت بر قانون اساسی منطبق با اسلام، ارزش های انقلاب و به دور از انحراف از اصلی ترین و مهم ترین کارهای شورای نگهبان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شورای نگهبان فیلتری است که سبب می شود مصوبات مجلس شورای اسلامی از قانون اساسی مملکتی و اسلام منحرف نشود؛ از این رو شورای نگهبان در رد و تأیید صلاحیت نمایندگان مجلس نقش بسزایی را ایفا می کند.

شورای نگهبان تضمین کننده استمرار خط انقلاب و ولایت فقیه است

عضو مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان را تضمین کننده استمرار خط انقلاب و ولایت فقیه دانست و با تأکید بر این که شورای نگهبان از حضور افراد فتنه گر در مجلس خودداری کند، گفت: مسؤولان ولایی شورای نگهبان در مسائل انتخاباتی نسبت به فتنه‌گران 88 و جریان انحرافی تسامح و ترحم نکنند.

آیت الله حیدری، به بیست و هفتم تیرماه، سالروز صدور قطعنامه 598 شورای امنیت مبنی برآتش بس جنگ ایران و عراق اشاره و خاطرنشان کرد: پذیرش و موضع امام خمینی(ره) در برابر این قطعنامه بسیار اندیشمندانه بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به قیام ملت ایران در سی‌ام تیرماه به رهبری آیت الله کاشانی اشاره کرد و گفت: در آن دوران ملت ایران به رهبری آیت الله کاشانی کفن پوش به خیابان ها آمدند و خواستار بازگشت دکتر مصدق به حکومت شدند.

جدایی مسؤولان از خط ولایت فقیه و روحانیت سبب دوری و از بین رفتن قابلیت آنان در نزد مردم می شود

وی، اضافه کرد: یک سال پس از این واقعه آمریکا با کودتای 28 مرداد دکتر مصدق را ساقط کرد و مردم از او حمایت نکردند که علت اصلی آن اختلاف مصدق با آیت الله کاشانی بود؛ از این رو نتیجه می گیریم که هرگونه جدایی مسؤولان از خط ولایت فقیه و روحانیت سبب دوری و از بین رفتن قابلیت آنان در نزد مردم می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ابراز داشت: تهدیدات کلینتون مضحک است؛ چراکه آمریکا در باتلاق افغانستان، عراق و خاورمیانه گیر افتاده و صحبت از جنگ و حمله نظامی در برهه کنونی آن هم با ایران دیوانگی محض است؛ از این رو تهدیدات استکبار در قبال ایران توخالی و هیچ ارزشی ندارد.

آیت الله حیدری، با اشاره به اوضاع آشفته عربستان‌ گفت: در عربستان سعودی بین آل سعود اختلاف پیش آمده است و به علت بیماری ملک عبدالله جنگ قدرت در این کشور رخ داده است.

مدرس خارج فقه و اصول، با بیان این که عربستان با ذلت و خواری در حال ترک کشور بحرین است، ادامه داد: عربستان با لشکرکشی به شمال کشور یمن در تدارک جنگ با حوثی های شیعه است که بار دیگر این کشور همه قوانین بین المللی را زیر پاگذاشت و برای کشتار مسلمانان یمنی رهسپار این کشور شد.

از مواضع کوبنده احمد الطیب تشکر و قدردانی می کنیم

این پژوهشگر و فعال عرصه حوزوی، با گرامی‌داشت سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ سی و سه روزه، به سخنان احمد الطیب، رییس دانشگاه الازهر مصر اشاره کرد و بیان داشت: احمد طیب در سخنان خود می گوید«دنیای اسلام به وجود مجاهدی مانند سید حسن نصر الله افتخار می کند» و در پاره‌ای دیگر از سخنان خود درباره شعیان، این سخن زیبا مبنی بر این که«شیعیان جزء جدایی‌ناپذیر جهان اسلام هستند و ما پشت سر آنها نماز می‌خوانیم» را بر زبان جاری می‌کند.

آیت الله حیدری، در پایان سخنان خود اذعان داشت: ما از مواضع ضد استکباری و ضد صهیونیستی احمد الطیب، شخصیت برجسته ‌اهل تسنن قدردانی و قدردانی می کنیم و امیدواریم که مواضع کوبنده خود را ادامه دهند.

مدرس درس خارج فقه و اصول با اشاره به بیست و پنجم تیرماه، روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، ابراز داشت: تأسیس ارگان ها و نهادهای دولتی و اجرایی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی ایران است که برای رفع مشکل مردم تلاش می کنند.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان‌ بیان داشت: در بیست و پنجم تیرماه آفتاب در وقت نماز ظهر کاملا بر بالای کعبه قرار می‌گیرد که با گذاشتن شاخص و عمل کردن به خلاف سایه آن می توان قبله خانه یا مسجد را تعیین کنیم./9461/پ201/س
ارسال نظرات