۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۹۲۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

زمینه تقویت شور و شعور مهدوی در جامعه فراهم شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، معرفت بخشی مردم نسبت به امام زمان(ع) یکی از مهم ترین راه های پاسداشت اندیشه مهدویت دانست و گفت: چون امام، امام همه اقشار جامعه است باید همه به او شناخت کامل داشته باشند.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در همایش جوان و مهدویت که در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه جوان جایگاه ویژه‌ای است و اگر این جایگاه با تفکرات دینی و عقل همراهی داشته باشد بسیار خوب و مهم است.

وی در خصوص معرفت امام زمان(عج) به ایراد سخن پرداخت و گفت: منتظران مهدی(عج) کسانی هستند که افکار نو در ذهن خود می‌پرورانند و دارای اندیشه نو، اصالت اسلامی و تقوای دینی‌ هستند.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که باید در همه اجتماع پیرامون امام زمان(عج) که گنجینه‌ای برای ما است تبلیغ کنیم، ادامه داد: ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه شیعی ضروری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به ظهور مکاتب عرفانی انحرافی و التقاطی تصریح کرد: عمده علت ظهور این مکاتب بی بنیان، کم کاری و غفلت متولیان دینی و فرهنگی است.

حجت الاسلام ولی نژاد در ادامه سخنان خود، پاسداشت اندیشه مهدویت را از رسالت‌های مهم منتظران در عصرغیبت دانست و گفت: نخستین وظیفه ای که منتظران عهده‌دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است چون اندیشه مهدویت حافظ و نگهدار منتظران است.

وی، معرفت بخشی مردم نسبت به امام زمان(ع) یکی از مهم‌ترین راه‌های پاسداشت اندیشه مهدویت دانست و خاطرشان کرد: چون امام، امام همه اقشار جامعه است باید همه به او شناخت کامل داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که امروز متولیان دینی و فرهنگی نظام اسلامی رسالت سنگینی دراین خصوص دارند، ادامه داد: اگر جامعه اسلامی مردم را نسبت به امام و حقیقت و اهدافش آشنا کند و پایه‌های معرفتی آنها را با معرفت‌های عقلانی محکم نماید استواری و تداوم اندیشه مهدویت را در میان منتظران تضمین خواهد کرد.

حجت الاسلام ولی‌نژاد‌ جهت‌دهی و شور مهدوی در میان مردم را از دیگر وظایف متولیان دینی جامعه اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری مستمربرنامه‌های دینی با محوریت مهدویت می‌تواند زمینه تقویت شور و شعور مهدوی را در‌ جامعه باشد.

وی با اشاره به این که براساس روایات دینی اعتقاد به امام مهدی(عج) و ظهور تنها مختص شیعه نیست، گفت: بلکه همه گروه هایی که اعتقاد به اسلام دارند به آن معتقدند ولی در مکتب شیعه مهدویت چهره خاصی دارد که در روایات فراوانی به آن اشاره شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه سخنان خود بصیرت، دشمن شناسی، شبهه شناسی و حرکت آگاهانه در مسیر دست‌یابی به جامعه ایده آل مهدوی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که بصیرت و معرفت حقیقی به فلسفه وجودی مسائل از بین می‌رود به یقین بسیاری از اندیشه‌های حیات بحش دین مبین اسلام دستخوش انحراف و تحریف‌های جدی خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات