۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۹۹۷
در ادامه مبارزه وهابیت با تشیع؛

نشست مبارزه با تشیع در موریتانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گروه های وهابی موریتانی، نشست علمی مبارزه با تشیع را در پایتخت این کشور برگزار کردند.
نشست علمي مبارزه با تشيع در موريتاني
به گزارش خبرگزاری رسا، گروه های وهابی موریتانی در اقدامی بی سابقه، نشست علمی تشیع برای این کشور را با حضور رهبران دینی این گروه در نواکشوت (پایتخت موریتانی) برگزار کردند.

عمر الفتح، دبیرکل جمعیت همکاری فعالیت های خیریه موریتانی در مراسم افتتاحیه بر لزوم مبارزه با تشیع تاکید کرد و گفت: تشیع خطر بزرگی برای موریتانی است و علما وظیفه دارند در برابر آن ایستادگی کنند. موریتانی از قرن اول هجری تاکنون بر اسلام راستین استوار مانده است و باید در برابر تفکر تشیع که علی (ع) را برتر از ابابکر و عمر می داند ایستاد.

وی همچنین به خطرات مسیحیت اشاره کرد و افزود: همگان وظیفه دارند با گسترش مسیحیت مبارزه کنند، مسیحیت در مغرب دور شد، سنگال با آن دست و پنجه نرم می کند و هم اکنون به سوی موریتانی در حرکت است و به خطری بزرگ برای این کشور مبدل شده است خصوصا اینکه اسقف کلیسای نواکشوت از مسیحی شدن چهار هزار شهروند موریتانی خبر داد.

عبدالرحمن ولد یاه، سخنگوی علمای وهابی حاضر در این نشست نیز تاکید کرد: علما باید از طریق همایش ها با حقایق و واقعیت های مخفی مسیحیت و تشیع در کشور آشنا شوند و این موضوع بسیار مهم و حساس را به ملت اعلام کنند.

علمای سلفی گرای شرکت کننده در نشست به بررسی اندیشه های تشیع، خطرات آن برای اسلام و راه های هجوم به آن را مورد بررسی قرار دادند.

علمای وهابی در بیانیه پایانی، متعهد شدند با انواع نمادهای تشیع و مسیحیت در موریتانی مبارزه و با پاک سازی کشور از تشیع به ترسیخ و گسترش روحیه اسلام در شهروندان کمک کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات