۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۱۰۹۰۰۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

مقابله با بستر‌های ایجاد شبهه در عرصه مهدویت ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مبارزه با خرافه پرستی در مسأله مهدویت با ید به صورت جدی در جامعه دنبال شود.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، شب گذشته در مراسم گرامیداشت نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج) در بهشهر افزود: متأسفانه خرافه‏پردازى، در زمینه مهدویت همچون سایر معارف دینى در حال گسترش است و باید بستر مناسبى براى مبارزه با این نوع خرافه‏پردازى را فراهم کنیم.

وی بیان داشت: این گروه های انحرافی که معمولاً با انگیزه‏هاى دنیاطلبى و سیاسى صورت مى‏گیرد، اندیشه مهدویت را آسیب‏پذیر مى‏کند، زیرا این گروه‏ها به گونه‏اى خود را به امام زمان(عج) منسوب می کنند حال آن که عملکرد و عقاید آنها با اندیشه مهدویت همسویى ندارد.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که همه این مسائل و خرافه پرستی ها و عرفان های کاذب، به دلیل عدم شناخت کافی ازمسأله مهدویت است، خاطر نشان کرد: باید شناخت از مهدویت، ظهور و انتظار را در جامعه با اطلاع رسانی درست افزایش دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: اعتقاد به مهدویت باید در جامعه، گسترش یابد و در این راستا، با هر‌گونه ظلم و جور، عرفان‌های کاذب و نحله‌های انحرافی باید مبارزه کنیم.

وی اظهار داشت: همه ما باید شرایط ظهور را برای امام عصر فراهم کنیم و در این راستا مبارزه با ظلم وجور باید در رأس برنامه‌های ما باشد.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با بیان این که ایجاد آگاهی و آمادگی جامعه بشری برای حق و حقیقت از‌ وظایف مسؤولان، وعاظ و سخنوران است، تصریح کرد: همه ما باید به اندازه خود در آگاهی‌رسانی به جامعه در خصوص امام زمان‌(عج) تلاش کنیم.

وی با تأکید بر مبارزه با ظلم و جور ادامه داد: امام زمان‌(عج) تنها متعلق شیعه نیست، بلکه مربوط به همه جهان است و زمانی که اتفاق بیفتد عدل الهی برقرار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز جهان تشنه تشیع و مهدویت است چرا که مهدویت تنها مکتبی است که برای آینده جهان برنامه دارد، افزود: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره در طول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده‌اند.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که امام زمان(عج) پاکی و عدالت محض است و دنیا با ظهور ایشان پر از یکدلی، صفا، وحدت و مهربانی می شود، گفت: ظهور امام عصر‌(عج) مسأله جهانی است که باید نگاه جهانی نیز به آن اعمال شود و از بخشی‌نگری در این راستا جلوگیری شود./950/پ202/س
ارسال نظرات