۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۰۹۲۲۲
با سخنرانی حجت الاسلام طائب؛

نخستین یادواره شهدای روحانی فردوس برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان فردوس با سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب در هیأت رزمندگان این شهرستان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام عباس رضواني نسب
حجت الاسلام عباس رضوانی نسب، امام جمعه موقت شهرستان فردوس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری نخستین یادواره شهدای روحانی این شهرستان خبر داد.

وی گفت: نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان فردوس شنبه اول مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور طلاب و روحانیان، حوزویان، خانواده های شهدا و جانبازان و دیگر اقشار مردمی در هیات رزمندگان اسلام این شهرستان برگزار می شود.

امام جمعه موقت فردوس تاکید کرد: در این مراسم حجت الاسلام مهدی طائب از اساتید حوزه علمیه قم سخنرانی می کند و برنامه های مختلفی از جمله روایتگری، شعرخوانی و مداحی و همچنین برنامه های فرهنگی اجرا خواهد شد.

وی ابراز داشت: شش نفر از روحانیان شهرستان فردوس در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل و تعدادی نیز مجروح و جانباز شده‌اند.

امام جمعه موقت فردوس گفت: اهالی شهرستان فردوس مردمانی مؤمن، انقلابی و ولایتمدار هستند و همواره در دفاع از نظام و مقام معظم رهبری پیشگام بوده اند.

حجت الاسلام رضوانی نسب در ادامه با تأکید بر ضرورت تبیین نقش ولایت فقیه، مرجعیت و روحانیت در دفاع مقدس، از حوزویان به عنوان پیشگام در دفاع مقدس یاد کرد.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در جذب مردم به جبهه های حق علیه باطل، حضور رزمی، تبلیغی و معنوی در دفاع مقدس بسیار مهم و حائز اهیمت است و این مسائل باید برای مردم و جامعه تبیین شود، تاکید کرد: طلاب و روحانیان در هر عرصه ای که انقلاب اسلامی به وجود و نقش آفرینی آنها نیاز داشته حضور پیدا کرده اند و رسالت خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند.

حجت الاسلام رضوانی نسب دارا بودن بیشترین آمار شهید از سوی روحانیت در دفاع مقدس را مدال افتخار و برگ زرینی برای حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: روحانیان در سایر عرصه ها نیز نقش آفرین بوده اند. /924/پ202/س
ارسال نظرات