۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۳۳۷
از سوی معاون امور حوزه های علمیه کشور؛

وظایف شورای عالی حوزه علمیه استان ها تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور حوزه های علمیه کشور با تشریح وظایف و سیاست های کلی فعالیت شوراهای استانی ادامه داد: سیاست گذاری کلان و نظارت بر روند فعالیت حوزه های علمیه و انتخاب معاونان و مدیران مدارس علمیه در هر استان بر عهده شورای عالی حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام فرحاني معاون مراکز و مدارس مرکز مديريت حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی، معاون امور حوزه های علمیه کشور امروز در همایش بزرگ روحانیت آذربایجان شرقی که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، احکام اعضای شورای مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی را تقدیم آیت الله مجتهدشبستری رئیس شورای حوزه های علمیه استان کرد.

حجت الاسلام فرحانی در سخنانی با اشاره به تشکیل شوراهای استانی مدیریت در حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: برای تقویت مدارس علمیه در سطح کشور و استقلال بیشتر حوزه ها شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه در استان ها تشکیل شده که شرح وظایف مختلفی دارند.

وی شورای حوزه های علمیه استان ها را مرکب از شش عضو دانست و گفت: علمای برجسته و تاثیرگذار در مدارس علمیه استان ها، مدیران حوزوی، اساتید و نماینده ولی فقیه در هر استان اعضای اصلی شورا عالی حوزه های علمیه استان ها را تشکیل می دهند.

حجت الاسلام فرحانی با تشریح وظایف و سیاست های کلی فعالیت شوراهای استانی ادامه داد: سیاست گذاری کلان و نظارت بر روند فعالیت حوزه های علمیه و انتخاب معاونان و مدیران مدارس علمیه در هر استان بر عهده شورای عالی حوزه های علمیه است.

معاون امور حوزه های علمیه کشور با اشاره به تصویب طرح تقویت مدارس علمیه شهرستان ها در سال 88 و اجرای آن از اردیبهشت سال 89 اظهار داشت: شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه استانها در راستای تحقق بخشیدن به فعالیتهای مدارس علمیه شهرستانها شروع به کار کرده تا با سیاست گذاری در خصوص مسایل کلان حوزه آنها را به مرحله اجرا در آورد.

وی بر ارتقاء سطح علمی مدارس تاکید کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سطوح علمی مدارس علمیه شهرستان ها از سطح یک ارتقاء یافته و حتی رشته های تخصصی نیز در استانها راه انداری می شود.

معاون امور حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه مدارس علمیه در سراسر کشور جزو سیاست های مهم مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور است، گفت: طی دو سال گذشته مجوز توسعه حدود 60 مدرسه علمیه و مجوز فعالیت بیش از 80 مدرسه علمیه در سطح کشور صادر شده است.

حجت الاسلام فرحانی تهیه و تدوین آیین نامه مدیریت مدارس علمیه و مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزوی، طرح آمایش سرزمینی واحدهای آموزشی در حوزه های علمیه را از جمله برنامه هایی اعلام کرد که در دستور کار حوزه قرار دارد.

گفتنی است، این همایش با حضور ائمه جمعه آذربایجان شرقی، علمای حوزوی و همچنین آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همراه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات