۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۰۹۶۴۳
مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان:

نماز جمعه بازوی پرتوان انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سیستان و بلوچستان گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نماز جمعه پشتیبان رزمندگان اسلام بود و اکنون به بازوی پرتوان انقلاب تبدیل شده است.
نماز جمعه/1
حجت الاسلام غلامرضا عباسی، مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، اظهار داشت: نماز جمعه به عنوان سنگر دشمن شکن و وحدت آفرین یکی از فرایض دین مبین اسلام است که از جایگاه و اهمیت خاص برخوردار است.

وی، افزود: قرآن مجید یک سوره کامل درباره نماز جمعه دارد که در این سوره بر برپایی نماز جمعه تأکید شده است.

امام جماعت مسجد علی بن ابی‌طالب‌(ع) زاهدان خاطر‌نشان کرد: نبی مکرم اسلام‌(ص) نخستین کسی بود که به هنگام ورود به مدینه نماز جمعه را برپا کرد و این نشان از جایگاه و اهمیت برپایی نماز جمعه از سوی پیامبر اسلام‌(ص) و ائمه معصومین‌(ع) دارد‌.

حجت الاسلام عباسی، با بیان این که نماز جمعه حج فقرا است، افزود: اگر لحظه مرگ انسانی در مسیر رسیدن به مکان نماز جمعه فرار برسد مرگ آن انسان به عنوان شهید محسوب می شود‌.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان‌ گفت: نماز جمعه از یک جایگاه خاص و ویژه برخودار است به گونه ای که پیامبر اکرم(ص) افرادی را که به نماز جمعه نمی روند، می‌فرماید‌«هرکس سه هفته پشت سرهم نماز جمعه نرود و هیچ گونه مشکل شرعی نداشته باشد بر پیشانی او مهر نفاق را می زنیم».

وی تصریح کرد: نماز جمعه از لحاظ سیاسی‌، اجتماعی و اخلاقی آثار‌ بی‌شماری دارد به گونه‌ای که حلّال مشکلات مردم است.

مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان، بیان داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نماز جمعه پشتیبان رزمندگان اسلام بود و اکنون به بازوی پرتوان انقلاب تبدیل شده است./940/ت303/س
ارسال نظرات