۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۰۹۸۹۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

طهارت قلب کلید ورود به ماه مبارک رمضان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه سوزاندن گناهان است، افزود: باید از این فرصت مغتنم جهت صیقل دادن درون خود بهره گیریم و توشه ای برای سفر آخرت برداریم.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،


حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه باز شدن درهای رحمت الهی به سوی بندگان الهی و ماه میهمانی حضرت حق دانست و گفت: ماه مبارک رمضان تنها ماهی که خداوند متعال به خاطر شرف و برتری‌اش، از آن در مصحف شریف خود نامبرده است.

وی با اشاره به این که ماه رمضان یک زمینه و بستر مناسب برای خود سازی است، افزود: در قرآن بارها کلمه «لعل» آمده است و این به معنی ترجّی و امیدواری است، یعنی اگر انسان همه ظرفیت، توان و استعداد خود را در مسیر درست هدایت کند و پیرو دین و آیات الهی باشد، موفق و سربلند خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان زمینه های مثبت فراوانی وجود دارد که تقوای الهی را می توان تقویت و با دو نیروی غضب و شهوت که آتشباری از سوی شیطان است، مقابله کرد و زمینه ساز سعادت و هدایت حتی پس از این ماه شد.

حجت الاسلام شکریان از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه صبر و استقامت یاد کرد و افزود: در این ماه انواع مقاومت ها از سوی روزه داران تمرین می شود و با درک ظرایف، لطافت، طراوت و نشاط این ماه، یک ذخیره سازی معنوی صورت می گیرد.

وی ماه رمضان و روزه داری را یکی از راه های ورود به بهشت برشمرد و گفت: ختم قرآن یکی از اعمالی است که در این ماه سفارش شده و اگر بتوانید، قرآن را به صورت زیبا بخوانید می توانید دل های سخت را نرم و موجبات اثر گذاری معنوی در افراد را فراهم کنید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی بندگان خدا و تعمیر خرابی های جسم و جان با ابزار روزه و عبادت است، گفت: مسلمانان در این ماه مبارک نهایت تلاش خود را بکار می گیرند تا به تقوای الهی دست یابند و خود را برای یازده ماه دیگر سال از شر نفس اماره و شیطان رجیم بیمه کنند.

وی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه سوزاندن گناهان است، افزود: باید از این فرصت مغتنم جهت صیقل دادن درون خود بهره گیریم و توشه ای برای سفر آخرت برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، طهارت و پاکیزگی را لازمه ورود به هر میهمانی دانست و ادامه داد: لازمه ورود به ماه مبارک رمضان طهارت باطن است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام شکریان به روایتی از امام سجاد(عج) در خصوص ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در صحیفه سجادیه به تعبیر امام زین العابدین (ع) ماه رمضان عید است و برای ورود به این میهمان سرای الهی باید به یکدیگر تبریک گفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر توجه خاص خداوند و برکات و عنایات ویژه این ماه اظهار داشت: در این عید، سکوت انسان تسبیح، نفس کشیدن عبادت، تلاوت یک آیه از قرآن برابر است با یک ختم قرآن و هر عمل هفتاد مرتبه محسوب می شود.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) تصریح کرد: در آخرین جمعه ماه شعبان دستوراتی از امام رضا (ع) به ما رسیده است که اگر گناهی را مرتکب شده اید استغفار کنید تا پاک وارد ماه رمضان شوید، اگر امانتی از کسی برگردن دارید رضایت بگیرید و اگر انسان نسبت به کسی کینه دارد برای خدا قلبش را پاک کند و از جمله کسانی که در شب های قدر دعایشان مستجاب نمی شود کسانی هستند که نسبت به مومنی کینه در دل داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود دستگیری از فقرا و مستمندان در ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و این اقدام را از ویژگی های بارز حضرت علی (ع) عنوان کرد و گفت: امام علی(ع) توجه به محرومان و فقرا را از جمله مهم ترین برنامه های حکومت خود قرار داده بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است، توجه به مفاهیم قرآنی در ماه مبارک را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا مفاهیم عمیق قرآنی در متن جامعه اسلامی نهادینه شود./950/ت302/ع

ارسال نظرات