۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۹۸۹۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

نهادینه‌کردن اندیشه اصیل دینی با تلاش مبلغان امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، شناخت و فهم مناسب از دین و اندیشه های اسلامی را مهم‌ترین شرط تبلیغ دینی دانست.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اعزام مبلغ را یکی از وظایف مهم و ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: در طول سال هزاران مبلغ دینی در مناسبت های متفاوت برای تبلیغ ارزش های دینی به روستاها و مناطق محروم اعزام می شوند.

وی در ادامه سخنان خود به برخی ویژگی‌های یک مبلغ دینی اشاره کرد و با بیان این که شناخت و فهم مناسب از دین و اندیشه های اسلامی مهم ترین شرط تبلیغ برای یک مبلغ است، گفت: یک مبلغ دین باید در ابتدا درک و فهم درستی از مفاهیم دینی داشته باشد تا بتواند اندیشه های اصیل اسلامی را در سطح جامعه نهادینه کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، آشنایی یک مبلغ با مهارت‌های تبلیغی در ‌دوران تحصیل را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: یک مبلغ موفق باید از یک روش تبلیغی مناسبی در جهت ترویج مبانی دینی در سطح جامعه برخوردار باشد تا بتواند در این عرصه موفق عمل کند.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی، ابزار و هدف در تبلیغ را ضروری دانست و با تأکید براین که اگر برنامه های تبلیغی ما فاقد این مسأله مهم باشد به یقین راهی از پیش نخواهیم برد، ادامه داد: ابزار و هدف در تبلیغ تأثیرگذاری تبلیغ دینی را دو چندان خواهد کرد.

وی به مسأله تبلیغ در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: تبلیغ اسلامی همان رساندن پیام الهی به شیوه‌ روشنگرانه از طریق ایجاد ارتباط و تشویق به پذیرش محتوای مورد نظر با استفاده از ابزارهای مشروع هر عصر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که تبلیغ و اطلاع رسانی دین با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، ادامه داد: امروز بهره‌گیری از برخی ابزار نرم‌افزاری و سخت افزاری در حوزه تبلیغ دین یک ضرورت مهم است که باید بیشتر مورد توجه متولیان امر تبلیغ قرار گیرد.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی با اشاره به این که اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف به منظور تبلیغ اندیشه های دینی‌ گفت: مبلغان دینی با بهره‌گیری از این فرصت کوتاه مدت در جهت ترویج مبانی اصیل اسلامی در میان مردم به ویژه نسل جوان گام بردارند.

وی با بیان این که نباید از فضای معنوی مساجد غافل بود، افزود: پایگاهی همچون مسجد مکام مناسبی برای تقویت اندیشه دینی در نسل جوان جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه سخنان خود از اعزام 600 مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: از این تعداد مبلغ 300 نفر آنها از حوزه علمیه قم و مشهد به استان اعزام شدند.

وی ادامه داد: افزون بر این بخشی از این مبلغان دینی درماه مبارک رمضان به منظور اقامه نماز، بیان احکام، پاسخ به سؤالات دینی و برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی به مراکز علمی، ادارات، شرکت ها و دانشگاه های استان اعزام شدند./950/ت302/س
ارسال نظرات