۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۰۹۹۴۱
مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی:

شناسایی و احیای موقوفات حوزه‌های علمیه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از شناسایی و احیاء موقوفات حوزه های علمیه در استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، شب گذشته در گردهمایی روحانیان شهرستان بیرجند به نقش روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: در ادوار گذشته به قشر روحانی ظلم بسیار می شد اما مردم خیراندیش برای مقابله با این ظلم، اموال خود را وقف حوزه‌های علمیه کردند.

وی به نقش علما و روحانیان در احیای موقوفات اشاره کرد و با بیان این که توجه به این سنت حسنه اسلامی نیازمند همراهی و تبلیغ روحانیت است، افزود: احیای موقوفات همواره در اختیار روحانیان بوده، بنابراین احکام شرعی وقف نیز باید از سوی این قشر تأثیرگذار جامعه بیان شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که در گذشته موقوفات بسیاری وقف مدارس علمیه می شد، افزود: امروز احیای این موقوفات یکی از برنامه های سازمان اوقاف است.

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که در حال حاضر موقوفات زیادی در استان وجود دارد که نیازمند شناسایی و احیاء است، خاطرنشان کرد: تحقق این مسأله با همکاری روحانیت امکان پذیر است.

وی در ادامه سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصت مناسب و زمینه‌ای برای ترویج احکام وقف، بیان شعائر و مسائل دینی دانست و تصریح کرد: مبلغان اعزامی به روستاها و مناطق محروم باید موقوفات را شناسایی و در راستای به روز کردن آن پیش روند.

حجت‌الاسلام گرایلی با اشاره به این که وقف چشمه‌سار جاری و احسان ماندگاری است که برای همیشه است و برای حفظ آن بایستی با قوانین مربوط به وقف و موقوفات آشنا باشیم، گفت: عمران و آبادانی بقاع متبرکه نیازمند حرکت عمومی و مجاهدانه است و همت مردم و مسؤولان را می طلبد.

وی ادامه داد: کسانی که در راه عمران بقاع و اماکن متبرکه گام بر می دارند دارای اجر و پاداش دنیوی و اخروی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین از اعزام 16 مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: برپایی نماز جماعت، بیان احکام، پاسخگویی به سؤالات دینی و اجرای برنامه های دینی و فرهنگی مهم ترین وظیفه مبلغان اعزامی است./950/د102/س
ارسال نظرات