۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۲۷۴
مجلس اعلای اسلامی عراق:

استقلال عراق با خروج اشغالگران محقق خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد که استقلال عراق با خروج اشغالگران در پایان سال جاری میلادی محقق خواهد شد.
مجلس اعلاي اسلامي عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه ای با اعلام اطمینان کامل از توانایی نیروهای امنیتی جهت حفظ امنیت کشور بر لزوم خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایان سال جاری میلادی بر اساس توافقنامه امنیتی تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: استقلال عراق و بازگشت تسلط کامل دولت بر حاکمیت ارضی از مهم ترین اهدافی است که گروه های ملی مخلص در پی تحقق آن هستند تا عراق بار دیگر در فعالیت و تصویب قوانینی که مصالح ملت را تامین می سازد آزادانه و بدون دخالت قدرت های بیگانه عمل کند. مجلس اعلای اسلامی پس از تصویب بند 661 سازمان ملل که پس از حمله عراق به کویت از سوی سازمان ملل اجرا شد و استقلال کشور تحت تاثیر قرار گرفت تلاش می کند تا عراق از تسلط بیگانگان خارج شده و از استقلال، آزادی و عدالت در زمینه های مختلف سیاسی و اجتماعی بهره مند شود.

مجلس اعلای اسلامی افزود: امروزه که توافقنامه امنیتی میان عراق و آمریکا با فرارسیدن پایان سال 2011 میلادی در حال اتمام است، این مجلس نسبت به تحکیم استقلال عراق و خروج از وضعیت کنونی که استقلال و تسلط را هدف قرار داده امیدوار است. نیروهای مسلح عراق توانایی حفظ امنیت داخلی و تسلط بر اراضی کشور را دارند و مسوولان نیز بارها بر این امر تاکید داشته اند و این امر اعتماد و اطمینانمان به اجرای کامل بندهای توافقنامه امنیتی بیشتر کرده است.

این مجلس افزود: در این راستا، حمایت معنوی و سیاسی کامل خود را از توانایی نیروهای مسلح در حفظ امنیت داخلی و استقلال کشور اعلام می کنیم و از سایر گروه های ملی عراق می خواهیم با یکپارچگی و همبستگی در جهت تحکیم موفقیت هایی که در هشت سال اخیر با فداکاری های و جانبازی هایی ملت عراق همراه بوده تلاش کنند و از چالش هایی که همچنان برنامه پیشرفت و خدمت رسانی به شهروندان را با مشکل دچار ساخته است گذر کنند و با برنامه ای که همگان با آن موافق بوده و همکاری و مشارکت همه گروه های مخلص را نیاز داشته باشد به مرحله نوینی قدم بگذاریم.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: تحقق امنیت داخلی، جلوگیری از تجاوز بیگانگان، تحقق مصالح ملت و کشور و گذر از پدیده های منفی که همچنان بر اوضاع جامعه تاثیر می گذارند به بازسازی روابط مثبت و نیک با کشورهای منطقه و جهان مرتبط است. اعتقاد داریم این روابط که باید بر اساس مصالح مشترک میان دو طرف باشد در پرتو تسلط عراق بر اراده ای مستقل برای فرزندان کشور در پایان سال 2011 میلادی محقق خواهد شد.

گفتنی است بر اساس توافقنامه امنیتی که در سال 2008 میلادی میان بغداد و واشنگتن به امضا رسید نیروهای اشغالگر آمریکایی موظف شدند در پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.

این در حالی است که فشار مقامات آمریکایی و دولت و پارلمان عراق در آستانه پایان سال 2011 میلادی به شدت افزایش یافته و خبرهای رسیده حاکیست که آمریکایی ها در نظر دارند 15 هزار نیروی نظامی خود را تحت عنوان مربی نظامی در عراق بگذارند./980/ب902/گ
ارسال نظرات