۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۳۱۷
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(5)؛

ائمه اطهار به طور کامل از اعمال و کردار مؤمنان باخبر هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری، با بیان این که ائمه اطهار از اعمال و کردار ما آگاهی دارند، اذعان داشت: در زمان پیامبر و برخی ائمه اطهار علیهم السلام ملائکه بر این بزرگواران نازل می شدند و اعمال و کردار ما بندگان را بر آنها عرضه می کردند؛ از این رو باید آگاه باشیم که ائمه اطهار(ع) از اعمال، رفتار و کردار ما باخبر هستند.
آيت الله موسوي جزايري در مراسم کلنگ زني درمانگاه خيريه امام رضا(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پنجمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که از سیمای خوزستان ویژه سحرهای ماه مبارک پخش می شود، با بیان این که 104 کتب آسمانی وجود دارد، اظهار داشت: قرآن، انجیل، تورات، زبور، نزول 50 صحیفه بر حضرت شیث، 30 صحیفه بر حضرت ادریس و 20 صحیفه بر حضرت ابراهیم علیهم السلام از جمله 104 کتب آسمانی هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به نزول وحی الهی بر انبیاء، اشاره کرد و ابراز داشت: در دوران حضرت موسی(ع) خداوند متعال از طریق درختی با ایشان سخن می گفتند و کلام الهی از آن درخت بر حضرت موسی(ع) متصاعد می شد.

آیت الله موسوی جزایری، ادامه داد: معارف مصدر کلام الهی یا به طور مستقیم، یا از طریق جبرئیل امین و ملائک بر حضرت محمد بن عبدالله(ص) عرضه می شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، تصریح کرد: بیان احکام دینی و الهی، سیر الی الله، مسئله تکامل، مسایل ارتباطات اجتماعی، هدایت مردم به صراط مستقیم و همه نیازهایی که بشر به آن نیاز دارد از طریق وحی و کلام الهی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر پیامبران و ائمه اطهار نازل می شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که ائمه اطهار از اعمال و کردار ما آگاهی دارند، اذعان داشت: در زمان پیامبر و برخی ائمه اطهار علیهم السلام ملائکه بر این بزرگواران نازل می شدند و اعمال و کردار ما بندگان را بر آنها عرضه می کردند؛ از این رو باید آگاه باشیم که ائمه اطهار(ع) از اعمال، رفتار و کردار ما باخبر هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه سخنان خود به توقیع امام زمان(عج) به شیخ مفید(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت مهدی(عج) در این توقیع به شیخ مفید می فرمایند که « علم ما بر وضعیت شما احاطه کامل دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست و بدانید که ما مواظب شما هستیم و شما را رها و فراموش نمی کنیم و اگر این طور نبود بلا و گرفتاری بر شما نازل و دشمنان شما را نابود می کردند».

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، بیان داشت: ما شیعیان عشق و ارادت خاصی به حضرت حجت بن الحسن(عج) داریم که نباید با انجام برخی اعمال و کردار زشت و بد، قلب مقدس ایشان را به درد آوریم.

آیت الله موسوی جزایری، در پایان سخنان خود با بیان این که انجام اعمال بد در شأن مرید امام زمان(عج) نمی باشد، اظهار داشت: اعمال، کردار، رفتار و حرکت همه اعضا و جوارح توسط قطب عالم امکان، حضرت مهدی(عج) مشاهده می شود که نباید با انجام عمل زشت و بد امام عصر(عج) از دست مؤمنان و عاشقان ایشان ناراحت شوند./9461/پ202/ص
ارسال نظرات