۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۴۷۴

الوفاق بحرین آل خلیفه را به آزادی همه زندانیان سیاسی دعوت کرد

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، رژیم آل خلیفه را به آزادی همه زندانیان سیاسی فراخواند.
جمعيت الوفاق اسلامي بحرين نهمين تجمع بزرگ ملت بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، بزرگ ترین حزب معارض رژیم آل خلیفه در بیانیه ای مقامات این کشور را به آزادی همه زندانیان سیاسی حوادث اخیر که در زندان های آل خلیفه انواع شکنجه ها را متحمل می شوند فراخواند.

این جمعیت افزود: صدها تن از شهروندان از زمان اعلام حالت فوق العاده در بحرین به زندان وارد و انواع شکنجه، توهین و تجاوز به کرامتشان را متحمل شده اند، این اقدامات با ادعاهای احترام به حقوق بشر و فراهم آوردن ضمانت های قانونی برای بازداشت شدگان مغایرت دارد. آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی، گام درستی برای جبران اشتباهاتی است که نظام تاکنون مرتکب شده است.

الوفاق ادامه اخراج کارمندان و کارگران را محکوم کرد و اظهار داشت: در حالی که دستورهایی مبنی بر بازگشت کارمندان کارگران اخراج شده صادره شده است، برخی از جریان های حاکم بر بحرانی تر شدن اوضاع در چهارچوب ادامه اخراج شهروندان از کار و مبارزه با رزق و روزی آنان تاکید دارند که می توان از اخراج جمعی از شهروندان از وزارت شهرداری به عنوان نمونه یاد کرد.

بزرگ ترین حزب معارض آل خلیفه تاکید کرد: اخراج جمعی از کارمندان از وزارت آموزش و پرورش که با انگیزه های سیاسی و طایفه ای همراه بود نیز دلیل آشکاری برای ادامه برنامه تبعیض مذهبی از سوی حکومت است. این اقدامات، پیامدها و خطرهای فراوانی برای کشور به دنبال خواهند داشت و رژیم را به پایان اخراج کارمندان، کارگران و دانشجویان دعوت می کنیم.

خبر دیگر از بحرین اینکه، جمعیت الوفاق اسلامی اعلام کرد نهمین راهپیمایی و تجمع بزرگ ملت، روز جمعه با شعار «جمعه سرنوشت.. عدم بازگشت» در منطقه سهله شمالی برگزار می شود./980/ب902/گ
ارسال نظرات