۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۱۰۵۸۳
آیت الله مکارم شیرازی؛

تزلزل عقاید وهابیت سبب ترس آنها از کتب شیعه شده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با اشاره به جلوگیری وهابی های سلفی از انتشار و توزیع کتبی که معارف شیعه و اهل بیت(ع) در آن وجود دارد، این مساله را نمونه ای مدرن از پنبه در گوش کردن برای نشنیدن حقایق توصیف کرد.
 آيت الله مکارم شيرازي نماز و تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در دهمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، گفت: داستان زندگی نوح پیامبر در قرآن مجید در 28 سوره بیان شده، در سوره نوح نیز که 28 آیه شریفه دارد سه بار نام نوح تکرار شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام انبیای الهی مبشرین و منذرین بوده اند، تاکید کرد: انبیای الهی مردم را از گناه، بت پرستی، ظلم و ستم برحذر می داشتند و افراد مؤمن و مطیع خدا را به پاداش الهی و بهشت وعده می دادند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: این بشارت و انذار در برنامه تمام انبیای الهی وجود داشته است، آنها مردم را از صفات رذیله برحذر می داشتند و آنها را به اطاعت از فرامین خداوند تبارک و تعالی ترغیب و تشویق می کردند.

وی عقیده، اخلاق و احکام را سه بخش و محور مهم دین دانست و تاکید کرد: بعضی ها که سواد درست و حسابی ندارند می گویند قرآن ما را بس است و غیر از آن را قبول نداریم.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه بسیاری از احکام اسلامی در روایات آمده است، تصریح کرد: نص صریح قرآن می گوید از فرامین پیامبر اطاعت کنید، تمام واجبات و محرمات و تعداد رکعات نماز و جزئیات احکام اسلامی در قرآن نیامده است و باید با پیروی از دستورات نبی به جزئیات آن دست یافت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: اگر ما بخواهیم قرآن را بگیریم و عترت و روایات را رها کنیم باید نیمی از دین را رها کرده و کنار بگذاریم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تعداد کسانی که به خاطر ارتکاب گناه از دنیا می روند بیش از کسانی هستند که با عمر طبیعی از دنیا می روند، بیان داشت: خداوند تبارک و تعالی در مقابل اطاعت از فرامین خود به بندگان پاداش می دهد، گناهان آنها را می بخشد و عمر طولانی به انسان می دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف از ترک صله رحم در جامعه، ابراز داشت: متاسفانه به دلیل مسائل مالی و ارث گاهی مشاهده می شود که کدورت های زیادی ایجاد و خانواده ها از هم دور شده اند.

وی در ادامه با اشاره به درس های فراوان داستان زندگی حضرت نوح، تاکید کرد: بسیاری از مردم آن زمان حاضر نبودند حق را بپذیرند، از این رو انگشت در گوش کرده و لباس بر سر می کشیدند تا سخنان حضرت نوح(ع) را نشنوند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: فرار از حق، کار انسان را به جایی می رساند که حاضر نیست هیچ چیز را بشنود، در تاریخ آمده که این گونه افراد در برابر حق استکبار ورزیدند و حاضر نشدند حرف حق را بشنوند. این مساله در زمان سایر انبیای الهی و حضرت رسول اکرم(ص) هم وجود داشت و افراد لجوج و عنود تعمدا مخالفت می کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: امروز هم پنبه به صورت دیگری در گوش می کنند، استکبار برنامه های فاسد تلویزیونی، ماهواره ای و سرگرمی های خطرناک درست کرده است تا گوش شان به حرف های حق بدهکار نباشد.

این مفسر قرآن کریم با طرح این سؤال که چه کسانی دارند مواد مخدر را آماده می کنند، تصریح کرد: چرا آنهایی که در افعانستان هستند جلوی کاشت خشخاش و مواد مخدر را نمی گیرند، چه کسانی مواد مخدر را قاچاق می کنند و سی دی های مستهجن و نامناسب روانه جوامع می کنند تا مردم فاسد شوند.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی اقدامات وهابیون افراطی را نمونه دیگری از پنبه درگوش کردن به شکل نوین و مدرن آن ارزیابی و تصریح کرد: در کتابخانه های عربستان یک کتاب شیعه هم وجود ندارد، از مصر هم کتاب هایی که به عربستان بیاید چون مطالب آن ضد وهابیت است سانسور می کنند، این همان پنبه در گوش کردن به صورت دیگر است.

وی با اشاره به جامعیت آموزه های دینی شیعه و مکتب اهل بیت(ع) افزود: ما پایه های عقاید خودمان را محکم می دانیم و از کتاب های آنها نمی ترسیم، اما آنها عقاید شان را متزلزل می دانند، از این رو از کتب ما می ترسند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: امیدواریم اینها هم در رفتار خود تجدید نظر کنند اجازه دهند کتاب ها منتشر شود جوانان مطالعه کنند و راه حق را برگزینند، اختلافات پایان یابد و اگر هم بحثی هست به صورت علمی مطرح شود. /924/پ202/ج

ارسال نظرات