۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۱۰۵۸۴
اندیشمند شیعه مصر در گفت وگو با رسا:

سریال موهن تلاشی برای بازنویسی تاریخ اسلامی بر اساس اعتقادات قرضاوی است

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه مصر تاکید کرد که سریال موهن با هدف بازنویسی تاریخ اسلامی بر اساس اعتقادات قرضاوی ساخته شده است.
احمد راسم النفيس انديشمند شيعه مصر سريال موهن در مورد زندگي امام حسن و امام حسين عليهما السلام سريال موهن در مورد زندگي امام حسن و امام حسين عليهما السلام
احمد راسم النفیس، اندیشمند شیعه مصر در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری رسا، پخش سریال موهن «الحسن و الحسین ومعاویه» در برخی از شبکه های ماهواره ای عربی در ماه مبارک رمضان را محکوم کرد و گفت: این سریال موهن که با اجازه و استقبال شیخ یوسف قرضاوی پخش می شود تلاشی برای بازنویسی تاریخ اسلامی بر اساس مقدسات مورد اعتقاد قرضاوی است.

وی افزود: شخصیت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به گونه ای در این سریال نمایش داده می شود که گویی مصیبت های مسلمانان از اقدامات این دو امام بزرگوار نشات می گیرد و اگر ائمه اطهار (ع) در برابر درخواست های بنی امیه کوتاه می آمدند فتنه ها دیگر بوجود نمی آمد، گستاخی نسبت به این امامان در سریال به حدی رسیده است که آنان را مستحق توبیخ می دانند.

احمد النفیس با اشاره به پرداختن این سریال به شخصیت تخیلی به نام ابن سبا تصریح کرد: نویسندگان این سریال بدون ارائه مدرک و شواهد مستدل از عبدالله ابن سبا به عنوان عامل اصلی فتنه کبری یاد می کنند و شکاف میان مسلمانان را به این شخصیت منسوب می دانند.

اندیشمند شیعه مصر اظهار داشت: عوامل این سریال در روشنی های تاریخ نیز دستکاری کرده و ابوذر و عمار یاسر که از صحابه جلیل القدر پیامبر اسلام (ص) هستند را بازیچه فردی به نام ابن السوداء جلوه می دهند.

وی درباره مخالفت الازهر با پخش این سریال موهن گفت: درست است که الازهر با پخش این سریال و به تصویر کشیدن چهره بازیگران نقش امام حسن و امام حسین مخالفت کرد، اما باید بگویم که این مرکز دینی توانایی جلوگیری از پخش آن را ندارد و از قدرت و نفوذ کافی برای این امر برخوردار نیست.

النفیس ادامه داد: سازندگان این سریال به بهانه اینکه امام حسن (ع) و امام حسین (ع) از کسانی نیستند که وعده بهشت به آنان داده شده است اقدام به پخش چهره بازیگران این نقش ها کرده اند.

این اندیشمند اسلامی بر لزوم ایستادگی در برابر برنامه های فتنه انگیزانه تاکید کرد و بیان داشت: این سریال تلاش بیهوده افرادی است که می خواهند تاریخ را بازنویسی کرده و حقایق را مورد تغییر قرار دهند. بر همگان واجب است به جای اینکه به جنجال بپردازند و با سروصدا در صدد مقابله با این سریال موهن باشند با ارائه مدارک و مستندات علمی و پخش برنامه های اینچنینی، جواب سازندگان این سریال را بدهند./980/ب911/گ
ارسال نظرات