۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۲۴۵
مدیر کل اوقاف مازندران:

بیش از 2 هزار مسجد در مازندران مرمت و بازسازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران از تعمیر و بازسازی بیش از دو هزار مساجد در مناطق مختلف مازندران از سوی سازمان اوقاف خبر داد و گفت: 117 مسجد در سال 90 در استان مرمت و بازسازی خواهد شد
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران، روز گذشته در جمع هیأت امنای مساجد استان در ساری با اشاره به جایگاه رفیع مساجد در طول تاریخ گفت: مساجد در طول تاریخ اسلام همواره بهترین پناهگاه برای کسب معنویت بوده است.

وی با اشاره به این که مسجد مهم‌ترین پایگاه عقیدتی، فکری و معنوی اسلام بوده است، افزود: این پایگاه معنوی تأثیر‌گذار جامعه اسلامی همواره کانون هدایت و مبارزه علیه کفر و الحاد و ملجأ و مأمن دلباختگان حق و فضیلت بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که چشمه زلال مبارزه و نهضت علیه باطل در طول تاریخ از مساجد جوشیده است، خاطرنشان کرد: نهضت عظیم اسلامی که به رهبری امام راحل آغاز شد و با همراهی ملت ایران همراه بود در طول حیات خویش نیرو و توان خود را از مساجد یافته و همه نقشه‌های شوم دشمنان اسلام را که کمر همت به نابودی اسلام ناب بسته‌اند، خنثی کرده است.

حجت الاسلام سهرابی از مساجد به عنوان مکانی برای رسیدن به اوج کمال انسانی یاد کرد و با بیان این که این پایگاه معنوی زمینه را برای صیقل دادن روح وجسم انسان فراهم می کند، بیان داشت: باید با بهره‌گیری از معنویت موجود در مسجد دل های خود را به خداوند متعال بیشتر نزدیک کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مسجد از ابتدای تأسیس تاکنون یک نهاد فرهنگی به شمار می آید، گفت: این پایگاه معنوی نقش مهمی در ایجاد انسجام و ارتباط بین مردم بر عهده داشته و می تواند قلوب مؤمنان را به هم نزدیک تر و مستحکم تر کند.

حجت الاسلام سهرابی، کارکرد اقتصادی را یکی دیگر ویژگی های مساجد در طول تاریخ برشمرد و افزود: با نگاه به تاریخ اسلام در می یابیم که بیشتر انفاقات صدر اسلام همچون انفاق امیر مؤمنان علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در مسجد پایه گذاری شده است و این نشان از کارکرد اقتصادی مسجد در طول تاریخ دارد. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که مساجد در ماه مبارک رمضان بهترین مکان برای نزدیکی با خداوند متعال و بهره‌گیری از معنویت این ماه پر فیض است، بیان داشت: حضور پر شور نسل جوان در شب های قدر این ماه می تواند زمینه تقویت بصیرت و تقوای الهی در این نسل را فراهم کند.

وی، اوقاف و امور خیریه را را متولی اصلی مساجد معرفی کرد و با بیان این که این سازمان برای ساخت و ساز و تعمیر و مرمت و بازسازی این اماکن مقدسه نیاز به همت خیرین و مسؤولان دارد، گفت: رسیدگی به امور مساجد استان تنها در توان یک سازمان نیست و باید آحاد جامعه در این خصوص مشارکت کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود بیش از چهار هزار و 100 مسجد در منطق مختلف استان، خاطرنشان کرد: مازندران از لحاظ تعداد مساجد در سطح کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام سهرابی از تعمیر و بازسازی بیش از دو هزار مساجد در مناطق مختلف مازندران از سوی سازمان اوقاف خبر داد و بیان داشت: 117 مسجد در سال 90 در استان مرمت و بازسازی خواهد شد و  کار مرمت بقیه مساجد استان در سال‌های آینده صورت می‌گیرد./950/پ202/س
ارسال نظرات