۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۳۱۳
مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین:

مسجد سنگری برای ترویج اسلام و دفاع از حریم حق است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین با بیان این که مسجد سنگری برای ترویج اسلام و دفاع از حریم عقیده و ایدئولوژی حق است، گفت: این پایگاه عبادی آموزشگاهی برای یادگیری اصول عبودیت و بندگی و مهدی است.
مسجد جمکران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد تقی بهبودی، مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین، امروز در مراسمی که به مناسبت روز جهانی مساجد و تقدیر از هیأت امنای نمونه در مرکز استان برگزار شد با بیان این که مسجد سنگری برای ترویج اسلام و دفاع از حریم عقیده و ایدئولوژی حق است، گفت: این پایگاه عبادی آموزشگاهی برای یادگیری اصول عبودیت و بندگی و مهدی است.
 
وی با بیان این که انسان در مسجد راه و رسم صحیح زندگی اجتماعی و فردی را می آموزد، افزود: مسجد، دانشگاه انسان ساز و بستری برای تربیت عنصر صالح انسانی است.

حجت الاسلام بهبودی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مسجد زمینه وحدت و یکپارچگی جامعه را فراهم می کند، بیان داشت: از آن جایی که مسجد خانه ارشاد و هدایت است نقش بسیار تأثیرگذاری در تحکیم روابط عقیدتی و عاطفی انسان بر عهده دارد.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین از مساجد به عنوان خانه ارشاد و هدایت انسان ها یاد کرد و با بیان این که این پایگاه عقیدتی مکانی برای تمرین و ممارست خلق و خوی و رفتار و کردار پسندیده‌ی انسانی است، بیان داشت: مسجد بهترین مکان برای عملی کردن ارزش های والای اخلاقی و رفتاری در ابعاد گوناگون است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران جایگاه مساجد از یک شکوه و عظمت خاصی برخوردار شد، گفت: امروز مسجد در نظام اسلامی از یک جایگاه ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام بهبودی در ادامه سخنان خود با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان از تشکیل بانک اطلاعات و آمار مساجد این استان خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت نقش امام جماعت در مسجد، گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند محوریت و مدیریت مساجد با ائمه جماعات است یعنی مدیر و فرمانده مسجد، امام جماعت است و امام به معنی کسی است که جلودار است بنابراین بقیه افراد باید پشت سر او حرکت کنند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین به نقش ائمه جماعات مساجد در رونق فعالیت‌های دینی و فرهنگی در این پایگاه اصیل اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز حضور مستمر روحانی امام جماعت در مسجد یک ضرورت است.

وی با بیان این که ائمه جماعات مساجد باید با برنامه‌ریزی مناسب جهت برگزاری برنامه‌‌های متنوع دینی و فرهنگی زمینه جذب بیشتر جوانان به سمت مسجد را فراهم کنند، ادامه داد: ارتباط مناسب و تنگاتنگ با نوجوانان و جوانان می‌تواند سبب حضور بیشتر آنها در مساجد شود.

حجت الاسلام بهبودی بیان داشت: برای جذب نوجوانان و جوانان باید راهکارهای جذب جوانان و هدایت آنان را به مساجد شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی شده تا رفته رفته زمینه‌های حضور فعال‌تر جوانان در مساجد فراهم شود./950/پ202/س
ارسال نظرات