۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۸۲۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

عید سعید فطر فرصت مناسبی برای تقویت وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید براین که عید سعید فطر جایگاه بلندی در وحدت اسلامی و ایجاد انسجام میان مسلمانان جهان دارد، خاطرنشان کرد: این عید بزرگ مسلمانان بهترین فرصت برای تقویت وحدت و همدلی ملل اسلامی است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره سپری شدن آخرین روز های مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: مسأله خودسازى در ماه رمضان، انسان را به مقامى مى‏رساند که ‏پرده‏ هاى جهل، هواپرستى و هرگونه موانع ضد فطرت از سر راه فطرت‏ برداشته مى‏شود و انسان مسلمان در این هنگام به فط‏رت ناب خود که از ذات ‏و جودش مى‏جوشد، بازمی‌گردد.

وی با بیان این که بدون تردید فردفرد مسلمانان با فرا رسیدن عید سعید فطر نوعى شادى و لذت درونى در خود احساس مى‏ کنند، افزود: در روز عید فطر گویى یک مسلمان از نو متولد مى‏شود، چرا که طبق فرمایش حضرت علی(ع) روزه‏داران در شب عید فطر از همه آلودگى‏ها و پلیدى‏ها پاک شده اند و کمترین پاداش خود را که پاکى و پاکیزگى است دریافت کرده اند.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام‌(ص) در روز عید فطر از منزل بیرون مى‏آمدند و تا رسیدن به محل برگزاری نماز با صداى بلند، شعار «لا اله الا الله‏» و «الله اکبر» سر مى‏داد و حتى در میان خطبه‏ها و قبل و بعد از آن با صداى رسا این کلمات را تکرار می کردند که این نشان دهنده عظمت این روز است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: عید فطر وقتی برای ما عید واقعی است که در مسیر خودسازی، پیروز شده باشیم و تحول عمیقی در ما پدیدار شده باشد.

وی در ادامه سخنان خود به سخنی از امام رضا‌(ع) اشاره کرد و گفت: آن امام همام در خصوص عید سعید فطر فرمودند: «روز فطر برای مسلمانان عید گشته تا روز گردهمایی مسلمانان باشد که در آن گرد‌هم آیند و برای خدا در این روز به صحرا درآیند و خدا را به خاطر منتی که بر آنها نهاده به بزرگی یاد کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، عید فطر را یکی از اعیاد بزرگ اسلامی دانست و با بیان این که در این روز با عزت به دستگیری از نیازمندان و فقرا سفارش بسیاری شده است، گفت: مردم باید در این روز بیشتر به فکر انسان‌های محروم و مستضعف جامعه باشند.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی، عید سعید فطر را روز اجتماع، فطر، زکات، امید و روز تضرع به درگاه الهی دانست و بیان داشت: آحاد جامعه اسلامی باید از ظرفیت این عید بزرگ مسلمان بهره گیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید براین که عید سعید فطر جایگاه بلندی در وحدت اسلامی و ایجاد انسجام میان مسلمانان جهان دارد، خاطرنشان کرد: این عید بزرگ مسلمانان بهترین فرصت برای تقویت وحدت و همدلی ملل  اسلامی است.

وی، عید سعید فطر را فرصتی ارزشمند برای تقوبت محبت و دوستی و وحدت و همبستگی بین آحاد مسلمانان در کشورهای مختلف دانست و ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم در کشورهای اسلامی این عید بزرگ فرصت مناسبی برای تقویت وحدت و خنثی سازی توطئه های دشمنان است./950/ت302/س
ارسال نظرات