۱۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۹۲۵

کمک چهار میلیارد و350 میلیون ریالی مردم آذربایجان شرقی به قحطی زدگان سومالی

خبرگزاری رسا ـ مردم آذربایجان شرقی بیش از چهار میلیارد و 350 میلیون ریال از طریق صندوق های ثابت و سیار جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به مردم قحطی زده سومالی کمک کردند.
سومالي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی جمعت هلال احمر آذربایجان شرقی، عزیز نوری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اظهار داشت: از کل مبلغ جمع آوری شده در استان بیش از یک میلیارد و 350 میلیون ریال از طریق صندوق های ثابت و سیار جمعیت هلال احمر جهت کمک به مردم قحطی زده سومالی جمع آوری شده است.

وی گفت: در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به مردم قحطی زده سومالی اقشار مختلف مردم استان با تماس های تلفنی و با مراجعه به پایگاههای ثابت و سیار جمعیت هلال احمر در سطح استان مبلغ یاد شده را به صندوق های هلال احمر واریز کردند.

نوری افزود: بیش از 10 تن برنج نیز از طرف مردم خیر آذربایجان شرقی به مردم قحطی زده سومالی اهدا شده است.

وی اظهار داشت : علاوه بر پایگاههای مزبور مردم نوع دوست مبالغ زیادی را نیز به حساب های هلال احمر در بانک ها واریز کرده اند که از طریق جمعیت هلال احمر مرکز قابل احتساب بوده ولی نهایی نشده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد: سه میلیارد ریال وجه نقد از صندوق های ویژه جمع آوری کمک های مردمی به مردم سومالی جمع آوری شده است که مبلغ قابل توجهی می باشد.

حسین دشتی اظهار داشت: مواد غذایی شامل برنج به ارزش 300 میلیون ریال نیز از طرف مردم استان به مردم سومالی اهدا شده است که به غیر از وجه نقد های اعلام شده است./935/د102/ص
ارسال نظرات