۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۱۲۰۱۱
مسؤول کانون‌های مساجد گیلان:

مساجد پایگاه مطمئنی برای رفع شبهات فکری نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری گیلان با اشاره به بعد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مساجد‌ گفت: مساجد پایگاه مطمئنی برای رفع شبهات فکری، دینی و عقیدتی جوانان به شمار می‌آید.
کانون هاي مساجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری گیلان، امروز در جلسه ساماندهی مساجد استان، مساجد را یکی از مکان‌های مهم برای شکل‌گیری شخصیت اعتقادی و مذهبی جوانان دانست و گفت: به دلیل قوام و دوام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، مساجد همواره در نوک پیکان حمله دشمنان اسلام بوده و هستند.

وی با اشاره به بعد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مساجد‌ گفت: مساجد پایگاه مطمئنی برای رفع شبهات فکری، دینی و عقیدتی جوانان به شمار می‌آید.

حجت الاسلام پور ابراهیم همچنین از از تجهیز ۵۵ مسجد در این استان به سیستم صوتی، رایانه‌ای و دیگر اقلام فرهنگی خبر داد و گفت: حمایت از برنامه‌های مساجد یکی از رویکردهای دولت اسلامی است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت کانون‌های تخصصی مساجد استان اشاره کرد و با بیان این که کانون تخصصی به کانونی اطلاق می شود که افزون بر فعالیت‌های عمومی در یکی از رشته‌ها، اعضا به صورت اختصاصی فعالیت می‌کنند تا جایی که کانون‌های استان را تحت الشعاع و پوشش خود قرار دهد، گفت: هم اکنون تعداد 13 کانون تخصصی در سطح استان فعال هستند.

حجت الاسلام ابراهیم‌پور، کانون‌های قرآن، مهدویت، چهره به چهره، آموزش، مراسم و همایش و گردشگری، پژوهش، کتابخانه ای، ورزش، مشاوره، هنرهای نمایشی، بازرسی و نظارت و همچنین ایثار و شهادت را از جمله کانون‌های تخصصی استان گیلان برشمرد.

وی با اشاره به این که امسال نیز تعداد چهار سهمیه برای مجوز کانون تخصصی در استان داریم، تصریح کرد: این چهار رشته می توانند در زمینه های عترت، ولایت، سلامت، حجاب و عفاف، عقاید اسلامی، هنرهای تجسمی، سرود و نواهای انقلابی، نماز، شعر و ادبیات انتخاب و فعالیت کنند.

حجت الاسلام ابراهیم پور به حوزه آموزش و پژوهش دبیرخانه امور مساجد استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به این که مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان فرماندهان خط مقدم جنگ نرم هستند؛ از این رو آموزش های مختلف جهت تجهیزشان از ضروریات است که در طول سال برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر مدیران کانون‌ها، ائمه جماعات و اعضای کانون‌ها و کتابداران نیز دوره‌های مختلف آموزشی از مواد رسانه‌ای، آشنایی با فرقه های ضاله، کرسی نظریه پردازی کار آفرین فرهنگی، آموزش قبل و بعد از جشنواره‌ها و همایش اندیشه‌های آسمانی، را سپری می کنند.

حجت الاسلام پور ابراهیم به برگزاری جشنواره‌های استانی و کشوری مساجد اشاره کرد و گفت: هر ساله دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد به منظور شناسایی استعدادهای برتر در رشته های مختلف در بین اعضای کانون ها و ایجاد فضای رقابت سالم در بین فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر مساجد اقدام به برگزاری جشنواره می‌کند که این جشنواره‌ها به صورت کانونی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات