۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۱۲۳۱۰
در دیدار کانون دانشگاهیان ایران اسلامی مطرح شد؛

تاکید مجدد آیت الله صافی گلپایگانی بر ضرورت پیگیری و اجرای طرح تفکیک جنسیتی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، مجددا بر ضرورت پیگیری و اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه های کشور تاکید و این مساله را دارای فواید بسیار عنوان کرد.
آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید روز پنج شنبه در دیدار اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: کسانی که می خواهند قله های علم و معرفت را فتح و در این مسیر تلاش کنند باید بدانند که جایگاه شان برجسته است و ما برای توفیق آنها دعا می کنیم و امیدواریم روز به روز نظام ما در مسیر حرکت به سمت تعالی و کمال به موفقیت های بیشتری برسد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهتمام ویژه دین مبین اسلام به علم و علم آموزی، گفت: دین مبین اسلام به دو مساله علم و قدرت، عنایت و توجه بسیار ویژه ای دارد، البته قدرت برای استعمار، استضعاف و استکبار مورد نهی و سرزنش اسلام است.

وی با بیان اینکه در علم آموزی نباید در هیچ مرتبه ای توقف کرد، بیان داشت: علم تمام شدنی نیست و به هر میزان که دانشمندان جلو می روند باز هم در می یابند که افق های جدیدی وجود دارد، از این رو انسان باید همواره در صدد علم آموزی باشد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: علم و عالم در اسلام جایگاه برجسته ای دارد، البته در علم، اخلاق و عمل شرط اساسی است و به هر میزان که دانایی و علم انسان افزایش یابد باید بر کمالات او نیز افزوده شود و صفات اخلاقی و نیکو را در خود گسترش دهد.

سیر علمی حوزه و دانشگاه سیر الی الله و عبادی باشد
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، صفات رذیله، جهل و نادانی را نتیجه دوری از علم دانست و یادآور شد: بحمدلله ما چنین دین، معارف و فرهنگی داریم و باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم و رسالت خود را به درستی در تبیین آن انجام دهیم.

وی ابراز داشت: این دین مبین و معارف غنی برای این آمده است که بشر از ظلمات و تاریکی ها نجات پیدا کند و باید بدانیم هویت مسلمانان و شیعیان در سایه همین مسائل است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: دانشگاه ها و حوزه های ما باید به این نقاط اشتراک توجه کنند و بدانند که این یک دو راهی نیست، همه دنبال یک هدف هستیم و باید به سمت خدا حرکت کنیم و سیر علمی ما سیر الی الله و عبادی باشد. کسانی که روی تعلیم و تربیت خود و دیگران کار می کنند باید قدر خود را بدانند و توجه داشته باشند که سیرشان الی الله است.

وی با تاکید بر اینکه ما نباید محتاج به دیگران باشیم گفت: آنچه سبب وابستگی به دیگران می شود فقر علمی و مادی است، این فقر باید ریشه کن شود و گرنه دشمنان می توانند تصرف و تسلط داشته باشند.

این مرجع تقلید افزود: علم چه در حوزه و چه در دانشگاه باید برای این هدف مقدس باشد و این عبادت است و دانشجو و محصلی که در کلاس درس حضور می یابد، باید بداند در کلاس بندگی و عبادت حضور یافته است.

وی تاکید کرد: ما از همه از جمله حوزه و دانشگاه انتظار داریم که در این مسیر حرکت کنند، نیت وقتی پاک باشد انسان جلو می رود اما اگر خدایی ناکرده نیت پاک نباشد همان علم سبب دوری و بُعد از خداوند تبارک و تعالی می شود همان گونه که در قران داریم که برخی از افراد قرآن می خوانند اما مورد لعن این کتاب آسمانی و مقدس هستند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود نقش اساتید را در تربیت دینی دانشجویان مهم عنوان و تصریح کرد: برای اینکه دانشجویان در دانشگاه ها نسبت به مسائل دینی توجه داشته باشند و با تربیت دینی بار بیایند باید اساتید متعهد باشند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت مساله حجاب در جامعه اسلامی تاکید کرد: هویت ما به این است که این امتیازات از جمله محرم و نامحرم ها و حجاب را داریم و هرکجای دنیا که برویم به این هویت مان افتخار می کنیم.

وی با بیان اینکه افتخارات تمدن اسلامی زیاد است، ابراز داشت: مفاسدی در غرب وجود دارد که آنها گرفتار شده اند و خودشان به این مساله اذعان می کنند و درصدد چاره جویی و راه حل برآمده اند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی عدم اختلاط را یکی از این موارد دانست و با تاکید بر اینکه سنت های اسلامی باید حفظ شود، مجددا بر ضرورت اجرای طرح تفکیک جنسیتی تاکید کرد.

وی افزود: چرا باید ما که اینها را داریم، تحت تاثیر دیگران باشیم، باید استقلال علمی و اخلاقی خود را نگه داریم، ما در همه عرصه ها سرمایه های کافی و لازم را داریم و باید روی آن پافشاری کنیم و از دست شان ندهیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ابراز داشت: تفکیک جنسیتی امری لازم است و باید آن را دنبال کرد و ان شاء الله این برنامه در ادارت و نهادها وجود داشته باشد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات