۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۷۸۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

مهدویت رمز حیات و هویت تشیع است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: امروز جهان تشنه تشیع و مهدویت است چرا که مهدویت تنها مکتبی است که برای آینده جهان برنامه دارد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در دیدار با اعضای مؤسسه عصر انتظار رشت به برخی آسیب‌ها و چالش‌های مهدویت اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ برخی پیرایه‌ها، انحراف‌ها و شبهاتی در بحث مهدویت ایجاد شده که متأسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان به این آسیب‌ها بیشتر دامن زدند.

وی با تأکید براین که راهکار مقابله با اندیشه‌های انحرافی و فرقه های ضاله در سطح جامعه اسلامی افزایش شناخت مردم نسبت به موضوع انتظارو مهدویت است، تصریح کرد: شکل‏گیرى گروه‏هاى انحرافى از یک سو و ظهور مدعیان مهدویت از جانب دیگر سبب شده است که بعضى در تشخیص اندیشه صحیح مهدویت دچار مشکل شوند.

حجت الاسلام یارب گفت: وظیفه همه مبلغان و دست اندرکاران به ویژه مؤسسات و کانون‌های فرهنگی که بیشترین ارتباط را با جوانان و نوجوانان دارند این است که برای آگاهی و آشنایی هرچه بیشتر آنان با حضرت ولی عصر‌(عج) و فرهنگ انتظار و جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در خارج کردن نسل جوان از موضوع مهدویت، نشست‌های مفید و مؤثر با حضور کارشناسان خبره و مطلع برگزار کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت برگزاری گفتمان‌های دینی با محوریت مهدویت‌ تأکید کرد: پرسش پیرامون مهدویت در ذهن جوانان ما بسیار زیاد است و نباید اجازه داد که این سؤالات افزایش و تبدیل به بحران شود.

حجت الاسلام یاری ادامه داد: باید با برگزاری تریبون‌های آزاد و جلسات پرسش و پاسخ گام‌هایی در جهت تبلیغ اندیشه‌های مهدوی و نیز پاسخگویی به شبهات ایجاد از سوی دشمنان در خصوص مهدویت بر‌داشته شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که مهدویت رمز حیات و هویت تشیع است و همه ما وظیفه داریم بخشی از سرمایه خود را به نشر این موضوع اختصاص دهیم، افزود: امروز جهان تشنه تشیع و مهدویت است چرا که مهدویت تنها مکتبی است که برای آینده جهان برنامه دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره در طول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که عاشورا و مهدویت حافظ اسلام در طول تاریخ هستند و به نوعی روح جاری در دین اسلام محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروز پاسداشت اندیشه مهدویت یک ضرورت مهم در جامعه اسلامی محسوب می‌شود که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر‌نشان کرد: در دنیای امروز هر روز شبهات و سؤالات جدیدی درباره ابعاد مختلف دین مقدس اسلام برای قشرهای مختلف به ویژه جوانان مطرح می‌شود، از این رو ضروری است در کانون‌های بحث و انتقاد مذهبی به این شبهات و سؤالات پاسخ داده شود./950/پ202/س
ارسال نظرات