۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۱۲۸۷۶
صبح امروز برگزار شد؛

مراسم افتتاحیه مدرسه تخصصی خواهران جامعة المصطفی العالمیة در مشهد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه مدرسه تخصصی خواهران جامعة المصطفی العالمیة شعبه مشهد با حضور طلاب خواهر دوازده ملیت در مدرسه علویه مشهد برگزار شد.
طلاب خواهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم افتتاحیه مدرسه تخصصی خواهران جامعة المصطفی العالمیة مشهد صبح امروز با حضور حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استادان حوزه علمیه مشهد و همچنین طلاب خواهر دوازده ملیت در مدرسه علویه مشهد برگزار شد.

رحیم پور ازغدی در این مراسم گفت: این‌که خواهرانی از کشورهای مختلف و از نقاط دور نسبت به ایران، هجرت علمی می کنند و خود را وقف معرفت و جهاد علمی می کنند و مرزهای مکانی، ملی، نژادی و اعتباری که سهمی در حقیقت انسان ندارد را زیر پا می گذارند و برای درک حقایق این مشقت‌ها و مشکلات را به جان می خرند، بسیار مبارک و میمون است.

وی افزود: انسان هنگامی با حقایق مکتب اسلام آشنا می شود و بر می گردد به سرزمین های خود همانند مشعلی در تاریکی باید بدرخشد و خود را باید برای این احیای دین نبوی آماده کند و این قدم برداشتن در مسیر حضرت زهرا(س) است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که به ازای پاسخ به هر سؤال و گشودن هر گره معرفتی در آسمان ها جشن گرفته می شود، عنوان داشت: در واقع این عمل دفاع مؤثر از یک حقیقت است و طلاب خواهر غیر ایرانی باید به قصد تغیییر جامعه خودشان به کشورهایشان بازگردند و به تبلیغ دین مبین اسلام بپردازند، البته باید توجه داشت که نقش زنان در برخی از اوقات از مردها بیشتر است و گاهی حضور یک زن فاضل متعهد و مسلمان در صحنه از حضور ده ها مرد بیشتر است.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام قادری، مسؤول آموزش مدرسه تخصصی خواهران جامعة المصطفی العالمیة بیان داشت: امام صادق تبریک فرشتگان را نسبت به طلاب بشارت داده اند و فرموده اند «هر کس برای خدا درسی را فرا گیرید و در طریق تعلم و دانش آموزشی گام بردارد و به آن عمل بکند و به دیگرا ن معارف اسلامی را تعلیم دهد در ملکوت بزرگ یاد می شود و در ملکوت این چنین خطاب می شود که این شخص و بنده کسی است که برای خدا به دنبال دانش راه افتاده است و سختی ها و مشکلات را تحمل کرده است و بر اساس علم و آگاهی که یاد گرفت عمل کرد و به تلیغ آن ها پرداخت؛ پس جایگاه این فرد در ملکوت بزرگ است».

وی خاطرنشان کرد: برنامه های آموزشی سال تحصیلی جدید این مدرسه دارای سختی هایی است، اما باید توجه داشت که سختی همواره همراه با طلبگی است.

وی در ادامه اشاره کرد: مولای متقیاین علی(ع) می فرمایند «آنجایی که نیت ها و انگیزه های قوی باشد سختی ها نمی تواند انسان را از کار بازدارد».

وی نیز یادآور شد: در سال تحصیلی جدید هفت گروه علمی تربیتی در این مدرسه در حال شکل گیری است و کارشناس های اجرایی این کار گروه ها را پیش می برند و توجه ویژه ای به سنت های اصیل حوزوی از جمله مباحثه، تحقیق و پیش خوانی درس در برنامه آموزشی خواهند داشت.

سپس خانم تکلو، مدیر داخلی مدرسه تخصصی خواهران جامعة المصطفی العالمیة مشهد، به تبیین و تشریح آیین نامه انظباطی این مدرسه تخصصی پرداخت و گفت: این آیین نامه با توجه به حفظ حرمت، اخلاق و شأن طلبگی است و نیز همچنین بر اساس کرامت انسانی و تقوا است.

وی ابراز داشت: غیر ممکن است که انسان به مدارس علمیه ورود پیدا کند و نخواهد به مسائل اخلاقی توجهی داشته باشد، زیرا علم و اخلاق همانند دو بال برای پرواز و سیر به سوی کمال هستند.

وی یادآور شد: جامعة المصطفی العالمیة آکنده از ملیت های مختلفی است که از سراسر جهان در آن حضور پیدا کرده اند و در این مجموعه هیچ دلیلی برای برتری ملیتی بر ملیت دیگر وجود ندارد «ان اکرمکم عند الله اتقاکم».

گفتنی است، مراسم آغاز سال تحصیلی 90 – 91 با حضور حجت الاسلام ربانی، عضو هیئت امنای جامعة المصطفی العالمیة صبح فردا در مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس این مرکز برگزار خواهد شد. /968/پ202/س
ارسال نظرات