۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۱۲۹۲۸
آیت الله صافی گلپایگانی:

ثواب حفظ ایمان در عصر غیبت از عصر حضور بیشتر است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به فضیلت حفظ ایمان و دین در عصر غیبت، یادآور شد: در عصر غیبت هر چند مردم از فیض حضور امام محروم هستند، اما ثواب کسانی که ایمان خود را در این عصر حفظ می کنند، از ثواب کسانی که در عصر حضور امام هستند، بیشتر است.
1/ آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید روز یکشنبه در دیدار اعضای برگزیده کانون های مهدویت دانشگاه های استان کرمانشاه، با اشاره به روایتی، انتظار فرج را افضل جهاد امت اسلام عنوان کرد.

این مرجع تقلید افزود: انتظار فرج جلوه های بسیاری دارد که احیای امر حضرت صاحب الامر(عج) یکی از این امور است و ارزش بسیاری دارد.

وی بیان داشت: در شرایط فعلی که تبلیغات منفی وجود دارد، ما از نسل جوان که آینده به دست آنها است انتظار داریم ثابت قدم بمانند و بر درجات ایمان خود بیفزایند و ما نیز برای توفیق آنان دعا می کنیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به فضیلت حفظ ایمان و دین در عصر غیبت، یادآور شد: در عصر غیبت هر چند مردم از فیض حضور امام محروم هستند، اما ثواب کسانی که ایمان خود را در این عصر حفظ می کنند، از ثواب کسانی که در عصر حضور امام هستند، بیشتر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه عصر غیبت عصر بسیار با فضیلتی است، تاکید کرد: خوشا به حال کسانی که در عصر غیبت امام زمان (عج) صبر می کنند و در برابر ناملایمات شکیبا هستند و ثابت قدم می مانند و در محبت اهل بیت و امام زمان(عج) پرهیزکار هستند.

وی ابراز داشت: جوانان هم باید خود را بسازند و هم برای آینده اسلام، آینده نگهدار باشند و معارف اهل بیت و آموزه های اسلامی را برای خود امانتی بزرگ بدانند و درصدد حفظ آن برآیند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: نماز، روزه، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر جزو احکام خدا است و همواره باید در راستای حفظ آن تلاش و محرمات را ترک کرد و واجبات را امتثال نمود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: توصیه ما به زنان و دختران این است که با حفظ حجاب، عفت و عصمت شخصیت خود را حفظ کنند و بدانند که جایگاه آنان برجسته و مهم است. حتی پوشاندن صورت به اتفاق تمام علما حتی علمای اهل سنت بهتر است از اینکه پوشیده نباشد، اینها برای زنان جهاد است و ارزش بسیاری دارد.

وی آشنا کردن مردم و به ویژه نسل جوان با معارف اهل بیت(ع) را اقدامی ستودنی توصیف کرد و از تلاش کانون های مهدویت دانشگاه های استان کرمانشاه در این راستا تقدیر و برای موفقیت آنان دعا کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی احیای امر اهل بیت در عصر غیبت را از هر عبادتی بالاتر توصیف و تاکید کرد: حیات دینی و زندگی دینی جامعه باید محفوظ بماند تا مردم به اسلام، دین و حجاب افتخار کنند و همه باید این گونه باشند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات